Újabb pénzek a „nem kampányra”

A kvóta elleni kormányzati tájékoztatás eddigi, hárommilliárdos keretét mától egy másik váltja.

Markotay Csaba
2016. 08. 01. 5:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mától új keretet nyitnak meg a kvótaellenes kormányzati kampányra. – Folytatódik a kvótaellenes népszavazási kampány, a kiadások fedezésére szolgáló keret július végéig „nyitott”, utána pedig, augusztustól újabb keret áll majd rendelkezésre – közölte másfél hete Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője. Azt is mondta, hogy utóbbi lejárta után annak adatait is közzéteszik majd. Csakhogy az sem világos, hogy az eddigi keret alapján pontosan mennyi pénzt költöttek el a kvóta elleni tájékoztatásra.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda honlapján ugyanis a kampányra fordított pénzek kapcsán csak egy hárommilliárdos keretösszeg szerepel. Ez viszont a kormányzati közlések szerint nemcsak a kvótaellenes kampányt fedezi, hanem egyéb tájékoztató akciókat is. A honlapon annyit írnak ennél a tételnél, hogy „a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására”. Azzal, hogy új keret nyílik meg, valószínűnek tűnik, hogy a hárommilliárd elfogyott, bár a részletekről teljes a kormányzati titkolózás. Rejtély az is, hogy ha május közepe óta gőzerővel tart a kampány és tele van az ország a kvótaellenes óriásplakátokkal, újság- és televíziós hirdetésekkel, miért nem merült ki korábban az említett pénzkeret, amiből ráadásul más kiadásokat is fedeznek.

– „Mivel a kényszerbetelepítés elleni népszavazásról indított kormányzati kampány folyamatosan zajlik, a végleges költségekről a tájékoztató akció végeztével, a teljesítési igazolások aláírását követően tudunk információt adni” – válaszolta július közepén a Magyar Nemzet kérdésére a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Mivel a kampány a népszavazás napján, azaz október 2-án este 7-kor ér véget, az ígért elszámolásra még több mint két hónapot várni kell.

Közben javában tart a vita arról, hogy a népszavazás „nem” válasz melletti kampánya tulajdonképpen kampány-e vagy sem. Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője néhány napja az ATV-nek azt fejtette ki, hogy majd csak augusztus 13-tól kezdődik hivatalosan a kampányidőszak (ez a népszavazás előtti 50. nap), így viszont jelenleg nincs kampány. Sem a Fidesz, sem a Fidesz-frakció, sem a frakciószövetség nem kampányol még, a hirdetések és az óriásplakátok a kormány politikai állásfoglalásai, és politikai állásfoglalásokat bármikor bárki tehet – mondta. Arra nem tért ki, hogy a Fidesz, illetve a kormánypárti frakció milyen akcióba kezd majd, de jelezte, hogy lesz ilyen.

Azért is érdekes, hogy hivatalosan a mostani kampány nem is számít annak, mert így a választási szerveknek sincs az ügyben semmilyen befolyásuk. Nemrég a Nemzeti Választási Iroda (NVI) lapunknak azt írta, mivel hivatalosan nincs kampányidőszak, a különféle kormányzati szlogenek is csak „a népszavazási kampányidőszakon kívül végzett, országos népszavazással kapcsolatos kommunikációs tevékenység” részei. Márpedig a „szabad véleménynyilvánítás lehetősége mindenki számára nyitott” – közölte az NVI.

Érdekesség ugyanakkor, hogy még a kormány hivatalos Facebook-oldalán is tájékoztató kampányként említették a nemrég zárult, „Üzenjünk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!” jelmondatú akciót, csakúgy, mint a most új szlogenekkel indult sorozatot is. Utóbbiak keretében a „Tudta?” felirat alatt különböző állításokat fogalmaznak meg: például hogy a bevándorlási válság kezdete óta több mint háromszázan haltak meg Európában terrortámadásban, vagy hogy csak Líbiából közel egymillió bevándorló akar Európába jönni. Az új szlogenek miatt a PM jelezte, feljelentést tesz, mert szerintük az új plakátkampány kimeríti a közösség elleni uszítás fogalmát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.