Lapzártánkig nem válaszolt a Rogán Antal miniszter által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda arra a kérdésünkre, hogy a népszavazás kampányában, illetve az azt megelőző akciók keretében pontosan mennyi közpénzt költöttek el. Az Index.hu előző napi érdeklődésére bruttó 8,6 milliárd forintnyi kampányköltséget említettek, viszont két héttel korábban Harangozó Tamás (MSZP) közérdekűadat-igénylésére egészen más számokat mondtak. Abból mintegy 6 milliárd forintnyi kiadás látszik, legalábbis augusztustól. Ha viszont a korábbi akciókat is beleszámítjuk, márpedig például az „Üzenjünk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!” szlogennel futott szakasz a hivatalos kampányrajt előtt volt, akkor jóval nagyobbak a számok.
Ami egyelőre biztosnak látszik, hogy a Kormányzati Tájékoztatási Központ kedden arról adott hírt: a kormány a népszavazással kapcsolatos tájékoztatókampányokra és politikai hirdetésekre összesen nettó 5,9 milliárd forintot költött. Ez bruttóban 7,5 milliárd forint. A népszavazással kapcsolatos tájékoztatólevelek és a háztartásokba eljuttatott kiadványok pedig 875 millió forintba kerültek, ami bruttó 1,1 milliárd forint. Így ez összesen 8,6 milliárd.
Csakhogy már a tavaly december és idén február közötti időszakra is kötöttek keretszerződést bruttó 1,5 milliárdért, majd március és augusztus között majdnem bruttó 5 milliárdért, méghozzá a Rogán Antal Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégekkel. Ehhez jön még az a három adat, ami már augusztusra vonatkozik, és amiről Harangozó Tamás két hete kapott hivatalos tájékoztatást. Az egyik 2,4, míg a másik 2,5 milliárdról szól; továbbá a háztartásokba is eljuttatott kiadványok és egyéb kampányanyagok 1,1 milliárdos költsége. Ha csak az utóbbi hármat adjuk össze mint a kampányszakasz kiadásait, akkor alig 6 milliárd jön ki, így felmerül a kérdés, mikor és kivel kötöttek a hiányzó 2,6 milliárdra szerződést. Ha viszont az augusztus előtti adatokat is hozzáadjuk ehhez a 6 milliárdhoz, akkor az összeg 12,5 milliárdnál jár, jóval a Miniszterelnöki Kabinetiroda által említett fölött.
Szerettük volna megtudni a tárcától azt is, hogy az egyes kampányszakaszokra, így az „Üzenjünk Brüsszelnek!”, a „Tudta?”, illetve a „Ne kockáztassunk!” szlogenű akciókra külön-külön mennyi közpénz ment el, de egyelőre nem érkezett válasz, ahogy arra sem, hogy az augusztus 13-i hivatalos kampányrajt előtt és után mennyi pénzt költöttek.