„A Népszabadság bezárásának erkölcsi bűne a Fideszt terheli” – mondta a HVG-nek Pallagi Ferenc. A Lapcom nyugdíjba vonuló vezérigazgatója szerint a lap sebezhetővé válásának és bukásának oka az is, hogy „mindenkori tulajdonosaiból hiányzott a gondos gazda kötelező óvatossága”. Úgy véli ugyanakkor, a lap bezárásának módja világosan mutatja, hogy a tulajdonos vagy a tulajdonos strómanja nem gazdasági döntést hozott. Egyébként nem vettek volna fel új munkatársakat két héttel korábban, és nem rendelnek új layoutot. Pallagi szerint indulati döntés született. A lap kérdésére, miszerint Rogán Antal helikopterezésére gondol-e, azt válaszolta, hogy nem tud egyetlen olyan ügyet sem, amelyet a sajtó dobott fel, és politikai következményei lettek volna.
A Lapcom vezérigazgatója elmondta, hogy a Mediaworkshöz 2014-ben az Axel Springertől átkerülő megyei lapokat évekkel korábban alaposan lerabolta a tulajdonos.
Szerinte az is probléma, hogy a Fidesz a megyei lapokkal szemben a nagy és a közepes városokban erős és ingyenes önkormányzati médiát épített fel színvonalas újsággal, rádióval, televízióval. Oda irányította az önkormányzati és a Fidesz-közeli cégek hirdetéseit. De nemcsak hirdetéseket, hanem szakembereket is vitt el a megyei lapoktól. Pallagi szerint a helyhatósági reklámtorta véges, úgy véli, komoly konfliktusok lesznek a városi lapok és a Fidesz-közelivé tett megyei lapok között.
Pallagi beszélt arról is, hogy a Lapcom hat éve folyamatosan próbálta megvenni a Népszabadságot, a Pannon Lapokat és az Origót, négy hónappal ezelőtt pedig öt megyei lapra tettek ajánlatot a Mediaworks portfóliójából, de Pecina válaszra sem méltatta őket. „Rá kellett jönnünk, hogy Magyarországon a médiumoknak két áruk van, egy piaci és egy politikai. Utóbbi négy-ötszöröse is lehet az előzőnek. Az utóbbi hat évben médiumért idehaza csak politikai árat fizettek.” Pallagi szerint jó példa erre, hogy a „masszívan veszteséges” Origóért 900 milliót ajánlott, és tudomásuk szerint a portál 4,2 milliárdért került a Matolcsy-közeli tulajdonoshoz. Meg nem erősített hírek szerint a Pannon Lapok Társaságáért 16,5 millió eurót fizettek, az éves adózás előtti eredményének a hét és félszeresét. „Akik ennyiért vesznek Magyarországon sajtót, azoknak nem kell a piacon – vagy nem a piacon kell – visszahozni az árát.” Pallagi szerint itt nem médiapiac van, hanem médiafelosztás, ami formálisan adásvételi szerződésekben ölt testet. A Fidesz a strómanjain keresztül eddig 100 millió dollárt tett bele a médiumok felvásárlásába, „nem kell még egyszer ennyi, hogy az övé legyen az egész kóceráj”.