Egyebek mellett a Hableány néhai kapitányának a szerepét is vizsgálja igazságügyi szakértők közreműködésével a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) hatvanfős különleges nyomozócsoportja – hangzott el tegnap a főkapitányság nemzetközi sajtótájékoztatóján.
A nyomozás jelenlegi fázisában az összegyűjtött bizonyítékok, tanúvallomások elemzése, értékelése folyik, és nem zárható ki, hogy újabb gyanúsításokra is sor kerülhet, hiszen például még az sem tisztázott, hogy a Viking Sigynt ki kormányozta.
Csécsi Soma szóvivő sorra vette a 28 halálos áldozatot követelő tömegszerencsétlenség óta tett nyomozati lépéseket, amelyek többségét a Magyar Nemzet korábban már a közvélemény elé tárta.

Fotó: Kurucz Árpád
A szóvivő kitért arra is, hogy jelenleg folyik a – mások mellett nautikai, hydrológia, műszaki és orvos – szakértői vélemények kidolgozása, az eddig begyűjtött bizonyítékok, illetve tanúkihallgatások elemzése, amelyek alapján még egy sor kérdést kell megválaszolnia a nyomozásnak. Pontosan kell tisztázni minden részletet, minden résztvevő szerepét.
Így például a kormányos személye mellett az is vizsgálandó, hogy kipihenten lépett-e szolgálatba az ukrán kapitány. A nyomozásba még szemész orvos szakértőt is bevontak, akinek azt kell vizsgálnia, hogy a kapitány kilátott-e a hajóhídról az ütközés helyszínén a másik hajóra, illetve hogy a látása mennyire éles. A szóvivő azonban hangsúlyozta, hogy a szakértői vélemények kidolgozása rendkívül időigényes. Mindenesetre a BRFK a teljes körű bizonyítás mellett is igyekszik a lehetőségekhez képest záros határidőn belül befejezni a nyomozást.
Az ügy jelenlegi egyetlen gyanúsítottját, a 64 éves ukrán Jurij C.-t, a Hableányt letaroló Viking Sigyn szállodahajó kapitányát – mint ahogy azt lapunk másnap megírta – még a tragédia estéjén megszondázták, és drogtesztnek vetették alá. Tegnap Csécsi Soma közölte: a kapitány sem alkoholt, sem drogot nem fogyasztott.
A szóvivő részletesen beszélt arról a nemzetközi sajtót is élénken foglalkoztató tényről, hogy a Viking Sigynt május 31-én már útjára engedték. A nyomozók, bűnügyi helyszínelők és szakértők teljes körű, szakszerű szemlét tartottak rajta, rögzítve minden olyan nyomot, ami a bizonyításhoz elengedhetetlen, valamint lefoglalták a hajó több mint két terabájtnyi adatot tartalmazó adathordozóit, illetve a hajózási és informatikai rendszer adatállományát.