Megújul a 3-as metró középső szakasza is

Elkészült a 3-as metró déli szakasza egyik sínpárjának felújítása, a vonalszakasz jövő októberben nyílhat meg újra az utasok előtt. A középső szakasz rekonstrukcióját a Swietelsky Építő Kft. végezheti el mintegy kilencvenmilliárd forintért.

2019. 11. 29. 6:24
A Demszky-korszakban az állomások is lepusztultak Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

November 18-án elindult a forgalom a 3-as metró déli szakaszának teljesen megújult bal vágányán, és elkezdődött a jobb oldali pályaszakasz bontása. Az állomások, illetve a kiszolgálóhelyiségek területei szerkezetkészek, a belső kialakításon dolgoznak a kivitelezők, és helyenként már a berendezések, gépek beépítése is elkezdődött – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a BKV Zrt.

A fővárosi közlekedési társaság a déli szakasz átadásáról elmondta: a felújítási munkálatok az ütemezés szerint haladnak, a kivitelezés műszaki átadás-átvételi eljárása 2020 harmadik negyedévének végén, a forgalomba helyezés 2020 októberében várható. A középső – Nagyvárad tér és Lehel tér közötti – szakasz felújításáról megtudtuk: az eredményes közbeszerzési eljárás után szerdán aláírták a rekonstrukcióról szóló szerződést a kivitelező Swietelsky Építő Kft.-vel. A megállapodás nettó értéke 90,9 milliárd forint tartalék kerettel együtt, a teljesítési határidő 2022 vége.

A Demszky-korszakban az állomások is lepusztultak
Fotó: Éberling András

Azt is megtudtuk, hogy a középső vonalszakasz rekonstrukciója már a déli szakasz átadása előtt elkezdődik. A tervek szerint 2020 márciusától az Arany János utca és Ferenciek tere, 2020 júliusától pedig a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák metróállomásokon is elindul a korszerűsítés. Az említett megállóhelyeken – az utasforgalmi térben zajló munkálatok idején – a metrószerelvények megállás nélkül áthaladnak. A Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomások közötti szakasz teljes lezárása a déli szakasz forgalomba helyezése után, 2020 végén várható. A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomásokat az utolsó ütemben, 2022-ben újítják fel. Ami az újjáépített és korszerűsített orosz szerelvények klimatizálását illeti, a BKV piackutatási céllal tárgyal cégekkel az optimális megoldás megtalálása érdekében, a szerelvények felszerelése pedig csak a közbeszerzési eljárás lezárása után kezdődhet meg.

Mint azt a Magyar Nemzet korábban megírta, az 1976 és 1990 között több ütemben átadott 3-as metró a 2000-es évek végére rossz műszaki állapotba került, a felújítása teljes mértékben a 2010-ben hivatalba lépett fővárosi vezetésre hárult. A Tarlós István vezette főváros a jogszabályoknak megfelelően csak azután vállalhatott pénzügyi kötelezettséget a metró felújítására, miután a kormány rendezte Budapest és a BKV Zrt. Demszky-korszakban felhalmozott – közel 270 milliárd forintra rúgó – adósságát. A szerelvényeket az orosz gyártó mintegy 65 milliárd forintért építette újjá. A felújított északi szakaszt idén március 30-án adták át.

A 3-as metró alagútjainak és állomásainak felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak. Az Orbán Viktor miniszterelnökkel 2018. november 17-én született megállapodás alapján a felújításra az eredeti 137 és fél milliárd forinthoz további nyolcvanmilliárd forintot biztosított a kormány soron kívül.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.