Vitézy Dávid: A BFK-val új korszak kezdődik

A vasút bekapcsolása a főváros vérkeringésébe, valamint az összekötése a Liszt Ferenc repülőtérrel épp úgy szerepelnek az újonnan létrehozott Budapest Fejlesztési Központ legfontosabb feladatai között, mint a HÉV-vonalak fejlesztése és meghosszabbítása. Vitézy Dávid, a központ vezérigazgatója szerint a legjobb európai példákból tanulva hangolják össze a fővárosban és az agglomerációban megvalósított állami fejlesztéseket.

2020. 01. 23. 12:25
A vasút- és a HÉV-beruházások a legfontosabb feladatok Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) hiányzó láncszemként egységben fogja kezelni a településhatárokat átlépő, fővárosi érintettségű fejlesztéseket, szolgáltatásokat. Mindezt a város fenntartható fejlődését szem előtt tartva, a legjobb európai példákból tanulva teszi a Budapesten és az agglomerációban megvalósított állami fejlesztések összehangolására és előkészítésére létrehozott központ – jelentette ki Vitézy Dávid szerdai Facebook-bejegyzésében, miután kinevezték a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának átalakulásával létrejövő új szervezet vezérigazgatójává.

Szavai szerint a Budapest fejlesztésével foglalkozó államtitkárság létrejötte óta dolgoztak azon, hogy a vasút nagyobb szerepet vállaljon Budapest közlekedési hálózatában, megszűnjenek a tarthatatlan állapotok a budapesti repülőtéren és meginduljon a HÉV-ek fejlesztése.

– Ez a közös munka léphet most új szintre a BFK létrejöttével – fogalmazott.

Vitézy a központ legfontosabb feladatait ismertetve elmondta: a vasutat bekapcsolják Budapest vérkeringésébe, fejlesztik a fejpályaudvarokat és a körvasutat, valamint előkészítik a Dunán átívelő új vasúti összeköttetést. Új vasúti megállókat is létesítenek, és a Liszt Ferenc repülőtér 2-es és leendő 3-as terminálját is bekapcsolják a vasúti hálózatba. Fejlesztik és felújítják a HÉV-vonalakat, új HÉV-vonatokat szereznek be, a H6/H7 (ráckevei és csepeli) vonalakat pedig meghosszabbítják a Kálvin térig, valamint a távolabbi jövőben a föld alatt összekapcsolnák a szentendrei H5-ös hévvel. Első lépésként a szentendrei HÉV-vonalat újítják fel és akadálymentesítik. Javítani tervezik a regionális koordinációt is a budapesti és az elővárosi tömegközlekedés között, és új P+R parkolókat is építenek.

A vasút- és a HÉV-beruházások a legfontosabb feladatok
Fotó: Mirkó István

– Több más beruházás is előkészítés alatt van, a főváros és a kormány egyetértésével jóváhagyott déli városkapu fejlesztéstől kezdve az új diákvároson, a csepeli új nagy közparkon át az új déli Duna-hídig. De ide tartozik a kőbányai rozsdanegyed megújítása is, benne az új közlekedési múzeummal, melyen a csapatommal továbbra is dolgozni fogunk – sorolta a vezérigazgató, hozzátéve: az állami projektek mellett a BFK feladata lesz a Fővárosi Közfejlesztési Tanács munkájának segítése is, a kormány és a főváros Budapest fejlesztése érdekében megkezdett együttműködését támogatva.

A fejlesztések megvalósítása során együttműködnek az érintett minisztériumokkal és vállalatokkal, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztővel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint az érintett önkormányzatokkal.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.