Miközben az önkormányzati kampány időszakában Niedermüller Péter DK-s polgármester és csapata azt hangoztatta, hogy többek között a csekély bevétel miatt is át kell alakítani a parkolási rendszert Erzsébetvárosban, most az önkormányzat arról adott tájékoztatást, hogy napi másfél millió forinttól esik el a kerület a fővárosi parkolást ingyenessé nyilvánító kormányintézkedés miatt. Az erzsébetvárosi önkormányzat közlése szerint havi bruttó 45 millió forint bevételük volt tavaly a parkolási díjakból, és idén is ennyire számítottak volna, s ez az elvonás napjától kezdve minden nap 1,5 millió forint kiesését jelenti az önkormányzatnak. A kerület bevételei tehát egy évben a parkolási díjakból több mint félmilliárd forintra rúgtak. Ennek ismeretében jókora csúsztatásnak, illetve kampányhazugságnak tűnik, hogy Niedermüllerék korábban arról panaszkodtak: csak két-háromszáz millió folyik be az önkormányzat kasszájába a parkolási díjakból, miközben a szomszédos Terézváros ugyanezért ennek az összegnek a többszörösét kasszírozza.
Két legyet egy csapásra
Jelenleg a parkolási díjak beszedését és az ezzel kapcsolatos feladatokat a Par-Ker Kft. végzi a VII. kerületben, a tevékenységgel kapcsolatosan azonban törvényességi aggályok és a már említett anyagi megfontolások miatt az önkormányzat cégére akarják bízni a jövőben ezt a munkát. Az ellenzéki többségű képviselő-testület úgy döntött, hogy az önkormányzat közigazgatási területén lévő fizető parkolók üzemeltetési feladatainak ellátásával június 27-től az Erzsébetvárosi Ingatlangazdálkodási Nonprofit Zrt.-t bízza meg. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor elindítottak egy kampányt is, amely azt célozza, hogy megszüntessék a helyieknek járó kedvezményes parkolási lehetőséget. Úgy tudjuk, a tervek szerint a helyieknek járó kedvezményes bérletek helyett évi 25 ezer forint közlekedési támogatást adnának Erzsébetváros lakóinak, amit akár buszozásra vagy biciklibérlésre is elkölthetnek. Ezzel két legyet is üthetnének egy csapásra: tovább növelhetnék az eddig is vaskos parkolási bevételeiket, ezúttal azonban egy önkormányzati cégen keresztül, miközben azt hangsúlyozhatnák, hogy a levegőszennyezést kívánják csökkenteni a környezetkímélő közlekedési formák támogatásával.