Fürjes szerint a hideg beköszöntével át kell gondolni a kerékpársávok kérdését

Higgadt, józan megoldáskeresésre szólította fel a fővárost Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár legújabb Twitter-üzenetében. Az államtitkár a járdára vezetett kerékpársávokra reagált, úgy fogalmazott: jön a hűvös, kevesebb lesz a kerékpáros, van idő.

2020. 09. 17. 16:31
„Azt javasoljuk Karácsony Gergelyéknek, hogy legkésőbb október elején folytassuk a párbeszédet” Fotó: Nyitrai Dávid
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Meghallgathatnák legalább a civileket, az őket támogató sajtót – írta közösségi oldalán tett üzenetében Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Javaslatuk: visszaadni az elvett sávot az autóknak, és biciklisáv ne legyen a járdákon. – Higgadt, józan megoldáskeresés, igazi párbeszéddel, szakmai alapon. Jön a hűvös, kevesebb lesz a kerékpáros, van idő – javasolta Fürjes Balázs a Karácsony Gergely vezette fővárosnak, akik a nagy felháborodást keltett körúti kerékpársávokat egyszerűen átvezették a járdákra, balesetveszélyes szituációk lehetőségének a kialakulását okozva.

A Magyar Nemzet is foglalkozott a Karácsony Gergely főpolgármester által megvalósított kerékpársávok útvonalának a járdára való átvezetésével. Mint írtuk: a járda megosztása a gyalogosok és a biciklisek között számos konfliktus és veszélyes helyzet előidézője lehet. A KRESZ egyértelműen kimondja, hogy a járda a gyalogosoké, amit a kerékpárral közlekedők csak bizonyos esetekben használhatnak.

Fürjes Balázs lapunknak adott interjúban leszögezte: a főpolgármesternek azt javasolták, hogy lássa be, a körúti sávlezárás, a forgalmi sávok elvétele az autósforgalomtól több bajt csinál, mint amennyi előnnyel jár.

– Kértük, a tanévkezdésre szüntesse meg a sávlezárásokat, adja vissza az elvett sávokat, mert káosz lesz, feleslegesen nagy dugókat okoz a döntésével. Azt is kértük, ne bélyegezzék meg azokat, akik munkába járáshoz, munkavégzéshez, a családi élet szervezéséhez autót használnak. Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek az államtitkár. Fürjes hozzátette: olyan, mintha a sávlezárásból presztízskérdést csinálna a főpolgármester.

– Senkire nem hallgat, senkivel nem áll szóba. Pedig a vezetői nagysághoz az is hozzátartozik, hogy a döntéshozó belátja, ha tévedett, és kijavítja a hibát. Ez egy jó vezetőt nem gyengít, hanem erősít. A budapestiek érdeke, hogy a mindennapos nagykörúti, Üllői úti forgalmi káosz megszűnjön. Október közepe és április között, hidegben, esőben, hóban alig fogják használni a kerékpársávokat, bízom benne, hogy felülkerekedik a józan ész – szögezte le Fürjes.

A balesetveszélyes kerékpársávokkal kapcsolatban megszólalt a Magyar Autóklub is. A szervezet jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér az M1 Ma reggel című műsorában elmondta, nem lehet másképp értékelni a fővárosi önkormányzat intézkedéseit, mint az autósok elleni hadjáratként.

– Az Élhető Budapest projekt elvileg egy jó dolog, nem a mostani vezetés találta ki, de azt nem egyoldalúan a gépkocsi-üzembentartók hátrányára kellene megvalósítani – tette hozzá. Kovács Kázmér szerint nincs egy átfogó, komplex terv: több párhuzamos intézkedés történt, amely bosszúságot okoz az autósoknak.

– A Nagykörúton áprilisban felére csökkentették a forgalmi sávok számát, amit a tiltakozások hatására megpróbáltak korrigálni egy rossz helyett egy másik rossz döntéssel – mondta el véleményét a szakértő. Az adásban elhangzott, hogy a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke már tavasszal arról beszélt, hogy hatalmas káosz várható az iskolakezdésre, ha maradnak a kerékpársávok. Ez be is igazolódott, hiszen hatalmas dugók voltak a tanév első napján.

Kovács Kázmér egy korábbi, a Hír TV-nek adott nyilatkozatában úgy fogalmazott: „Vannak idős emberek, vannak beteg emberek, vannak olyanok, akik sokat közlekednek a városban, vannak, akik az agglomerációból érkeznek, vannak, akiknek csomagot vagy egyéb dolgot kell magukkal vinni, ami miatt megint csak nem lehet a kerékpáros megoldást választani. Nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni a józan kritikákat ezekkel a felvetésekkel szemben.”

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.