Ágostházy Szabolcs az M7-es és Balatonszentgyörgy között kiépített kétszer kétsávos autóút avatásán arról beszélt, hogy a 3200 milliárd forintos költségvetésű útprogram 2016-os indításakor a magyarországi települések fele és a lakosok közel háromnegyede esetében volt lehetőség valamelyik autópálya fél órán belüli elérésére. 2025-re már a hazai települések háromnegyedére, illetve tízből kilenc magyar emberre lesz igaz, hogy harminc perces távolságra lakik a gyorsforgalmiút-hálózattól – fogalmazott az államtitkár.
A vidéki nagyvárosok és a kiemelt gazdasági térségek közötti gyorsabb és kényelmesebb eljutás megteremtése után az országos körgyűrűk elemeinek kiépítése következhet. Ezek egyike a leendő M9-es, ami Sopronból Szombathelyen, Zalaegerszegen, Keszthelyen, Kaposváron, Pécsen, Mohácson, Szegeden, Békéscsabán és Debrecenen át vezet majd Nyíregyházáig – ismertette Ágostházy Szabolcs.

Fotó: MTI/Varga György
A politikus jelezte: a Balatonszentgyörgy, Zalaegerszeg és Körmend összeköttetését biztosító M76-os autóút első, 5,6 kilométeres szakasza egyben a leendő M9-es gyorsforgalmi körgyűrű része is lesz majd. Az M7-es holládi csomópontjától induló új szakaszon 110 kilométeres sebességgel haladhatnak a személygépkocsik.
A gazdasági növekedés ösztönzése, a versenyképesség további növelése, valamit új munkahelyeket teremtő beruházások előkészítése érdekében az összes megyeszékhelyet bekötjük a gyorsforgalmi úthálózatba, az autóutakat pedig minél előbb és minél nagyobb számban elvezetjük az országhatárokig – jegyezte meg az államtitkár.
Ágostházy Szabolcs felidézte, hogy egy hónappal ezelőtt készült el az M76-os zalaegerszegi, kétszer kétsávos, másfél kilométeres szakasza. Várhatóan másfél éven belül elkészülhet a most átadott csomóponttól Fenékpusztáig tartó újabb három kilométeres szakasz, illetve egy éven belül elkezdődhet innen Keszthely kétszer kétsávos főúti bekötése is.
Az M76-os most átadott ütemének köszönhetően nemcsak Zalaegerszeg és Keszthely elérhetősége javul, de csökken az átmenő forgalom Balatonszentgyörgyön és Batthyánypusztán, a kerékpárosoknak az autópálya felett épült felüljáróval pedig biztonságosabbá válik számukra a közlekedés – ismertette a politikus.
Kifejtette azt is, hogy az M76-os a hazai kutatás-fejlesztés és innováció egyik legjelentősebb beruházása, a zalaegerszegi járműipari tesztpálya még jobb hasznosításához is hozzájárul. A 45 milliárdos ZalaZONE mellett ugyanis a leendő autóút részben „okosútként” tesztkörnyezetet biztosít majd a közúti közlekedésben.