– Államtitkár úr a napokban jelentette be, hogy a kormány átvenné több fejlesztés finanszírozását és megvalósítását a fővárosi önkormányzattól, hogy megakadályozzák utóbbi eladósodását. Kaptak már valamilyen visszajelzést Karácsony Gergely főpolgármestertől?
– A kabinet segítő kezet nyújt a fővárosnak, és kész magára vállalni a budapesti városfejlesztések megvalósítását, a költségekkel együtt. Ha elfogadják, hatvanmilliárddal tehermentesítjük a fővárosi költségvetést. Hatvanmilliárd forint újabb extra segítséget kap Budapest. A kormányzati tehermentesítéssel felszabaduló pénzt a főváros szabadon használhatja fel a céljaira.
– Ugyanakkor egyes beruházások mielőbbi megvalósítása meglehetősen sürgető, elég csak az egyre rosszabb műszaki állapotú Lánchidat említeni.
– Igaza van. Ám a főpolgármester a város fejlesztését adóemeléssel, megszorításokkal és Budapest eladósításával fedezné. Ezt nem támogatjuk, ezek csak növelik bajt. Az adósságot később kamatostul kell visszafizetni, ami elvonásokat eredményez. Az adóemelés csökkenti a vállalkozások bevételét, és elbocsátásokhoz vezet. A megszorításoknak a munkavállalók, a családok isszák meg a levét. A mi javaslatunk lényege: fejlesszük együtt Budapestet, de adóemelés, eladósodás és megszorítások nélkül.

– Ezen a listán a Lánchíd felújítása mellett több projekt szerepelt. Melyekről van szó pontosan?
– A javaslat megfogalmazásakor igazodtunk Karácsony Gergely kéréseihez, a listát tőle kaptuk. Ezek jó ügyek, egyetértünk bennük. Így a kormány kész megvalósítani a pesti rakpartok megújítását, hogy a budapestiek és az ide látogatók birtokba vehessék a folyópartot. Készek vagyunk kifizetni és befejezni a Biodóm beruházást, biztosítani a turistabuszok Gellért-hegyi kitiltását lehetővé tevő, környezetbarát budai sikló megvalósítását, meghosszabbítani a budai fonódó villamos hálózatát és bővíteni az Etele téri buszpályaudvart.
– Az említett projekteteket milyen formában, milyen irányelvek szerint valósítaná meg a kormány?
– A rakpartokon marad a kétszer egy sávos autósközlekedés, kevesebb lesz a parkoló, és a turistahajókat kiköltöztetnénk a legszebb pesti belvárosi Duna-szakaszról. A szélesebb, zöldebb gyalogostérrel és kerékpárutakkal, pihenőkkel, vízfelülettel ez nagyon izgalmas városi tér lehetne. A gellérthegyi sikló környezetbarát megközelítést adna a Citadellához és a hegyhez. A Biodóm ügye kallódik, miközben az eredeti terv jó gondolat: a hatalmas üvegbuborékban létrejön egy trópusi esőerdő, egzotikus állatvilággal. A fonódó villamoshálózatot érdemes folytatni Dél-Budán. Garanciát adunk Karácsony Gergelynek: a fejlesztések terveit közösen véglegesítjük, és csak olyan tervek szerint építünk, amit a főpolgármester jóváhagy.