Karácsonyék nem adtak egyértelmű választ a csepeli P+R parkoló sorsáról

A közösségi és egyéb alternatív közlekedést pártoló Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat bizonytalan abban, hogy támogatná-e a kormányzati forrásból megújuló csepeli HÉV-vonal mellé épülő P+R parkoló kiépítését. Mindezt úgy, hogy egy forintjukba se kerülne, mert a csepeli önkormányzat átvállalná a felmerülő költségeket.

Forrás: Csepel.Info2021. 01. 04. 18:47
A szivárványkoalíció jelöltje a HÉV és a metró összekötését sürgeti, miközben azt már tervezik Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tüttő Kata főpolgármester-helyettes nem biztos abban, hogy támogatná-e a hatszáz férőhelyes P+R parkoló megépítését, ami a délről érkező autós forgalom csökkentését szolgálná, ráadásul

a beruházás a fővárosnak egy forintjába se kerülne, mert Csepel önkormányzata magára vállalta a költségeket.

„Az elmúlt években egyébként a csepeli HÉV-végállomás melletti területen, a víztorony környékén, kiépítetlen területeken épültek P+R parkolók, valamint a Baross utca átépítésével és a parkolási rend megváltoztatásával növekedett a férőhelyszám, illetve a Kossuth Lajos utca mentén további parkolók kerültek kijelölésre P+R parkolónak. A tapasztalatok szerint a déli parkolórészeken még csúcsidőben is van szabad P+R kapacitás” – állítja Tüttő Kata a levelében, melyet a Csepel.info szerzett meg.

A Csepel.info információi szerint Karácsony Gergely a 2020-as költségvetésre hivatkozva – már annak megismerése előtt – öt évre betiltotta a fejlesztéseket a neki nem tetsző vezetésű kerületekben. Mint írják: Csepelen azt sem támogatnák, ha a főváros feladatát más végezné el, és egy fillért sem kellene beleadniuk. Mindez Tüttő Kata főpolgármester-helyettes leveléből derül ki. Karácsony Gergely helyettese ugyanis arról ír, hogy a maximális támogatásuk tulajdonképpen semmire sem vonatkozik. A HÉV folytatására tervezett P+R parkolókat támogatnák, ha azokat az unió kifizetné. De túl drága lenne megvenni a területet, amin aztán éppen az állam folytatja a HÉV-vonal kiépítését.

Amennyiben pedig a Szent Imre tér magasságában tervezett hatszáz férőhelyes P+R parkolónál mindent a csepeli önkormányzat vállalna át, és biztosítana a főváros helyett a terület megvételétől kezdve a kiépítésig, talán megvizsgálnák a lehetőségét, hogy elméletben támogassák azt. Természetesen egy fillér hozzáadása nélkül, és előre bocsátva, hogy végül azt sem fogják támogatni. Mindezt úgy, hogy eredetileg a főváros vállalta volna a parkoló megépítését.

„Amennyiben Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata vállalja, hogy a P+R célra kijelölt területet megszerzi, valamint a rendelkezésére áll a P+R parkoló kiépítésének forrása, akkor a Fővárosi Önkormányzat a BKK Zrt. útján megvizsgálja a P+R parkoló kiépíthetőségét. A nagy kapacitású P+R parkoló elhelyezésére a városközponttól távolabb, a HÉV végpontjához közelebbi terület kijelölése célszerűbb” – szögezte le levelében Tüttő, azaz bizonytalan, hogy a főváros milyen megoldásban lenne partner.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.