Miközben története legsúlyosabb válságát éli át a szivárványkoalíció által támogatott Veres Pál vezette Miskolc közlekedési vállalata, az MVK Zrt., addig
a Gyurcsány Ferenc szövetségesévé avanzsált párt képviselői aláírásgyűjtés címén a kormányt hibáztatják a városi tömegközlekedés csődközelbe juttatásáért.
– A kormány forráselvonásaival és intézkedéseivel eddig kilencszázmilliós kárt okoztak az MVK Zrt.-nek – hangoztatta sajtótájékoztatóján a Velünk a Város jobbikos frakcióvezető-helyettese. Badány Lajos úgy vélte, az ötszázmilliós állami támogatás megvonása azt jelenti, hogy ha a kormányon múlna, 23 napra leállítaná a teljes miskolci tömegközlekedést.
A frakcióvezető-helyettes emellett Facebook-oldalán a baloldali polgármester elődjét, Kriza Ákost bírálta.
A jobbikos politikus szerint a ki nem fizetett ötmilliárdos számlát a korábbi fideszes önkormányzat vonta el a közlekedés finanszírozásától rendeleti kötelezettségek megszegésével.
A Jobbik aláírásgyűjtésének mai bejelentése azért is érdekes, mivel
a Fidesz–KDNP helyi frakciója napra pontosan két hete jelentette be hasonló kezdeményezését, csak éppen Jobbik által is támogatott baloldali városvezetéssel szemben, a miskolci 1-es busz megmentése érdekében.

Hollósy András, a Fidesz–KDNP frakciószóvivője a legutóbbi sajtótájékoztatóján rámutatott:
a válságot Miskolc baloldali politikai vezetői okozzák, akik teljesen rátelepedtek a vállalat irányítására.
Szerinte ennek az a legnyilvánvalóbb jele, hogy a legnagyobb válság idején is teljesen átpolitizált a vállalat felügyelőbizottsága, hiszen az öt főből mindössze egyet delegálnak a dolgozók. – A többiek mind a pártok delegáltjai, vagyis Bartha György (MSZP), Badány Lajos (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK) – fogalmazott Hollósy András, megjegyezve: a válság odáig jutott, hogy a baloldali városvezetés már az 1-es busz megszüntetését helyezte kilátásba.
– A miskolci Fidesz–KDNP véleménye egyértelműen az, hogy nem lehet megszüntetni Miskolc legelső és egyben legfontosabb autóbuszjáratát, vagyis az 1-es buszt. Különösen nem úgy, ahogy a baloldali városvezetés tervezi, vagyis elfogadható szakmai magyarázat nélkül. A járat megszüntetése hetvenéves közlekedési szokást töröl el, rontja az utazási komfortot, átszállásra kényszeríti az utasokat, ezáltal megdrágítja az utazást érthetetlen okból – hangsúlyozta a Fidesz–KDNP frakciószóvivője.
Arról is beszélt, hogy a baloldali városvezetés a miskolci tömegközlekedésben 2019 óta egyébként is csak drasztikus jegyáremelést, a bliccelők jutalmazását, járatcsökkentéseket, ezáltal reggeli zsúfoltságot tudott felmutatni, most pedig, a járvány idején az utasok egészségét is veszélyeztető válságmenetrendet kíván bevezetni.
Az utasok érdekében tiltakozunk az újabb megszorításokkal és a válságmenetrenddel szemben is, aminek bevezetése a veszélyhelyzet alatt egyébként is jogszabályba ütközik
– emelte ki a kormánypárti politikus.