Bár a múlt évre rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány, a köznevelésben számos, korábban elindított fejlesztést sikerült befejezni vagy folytatni. A tankerületi iskolákat fenntartó Klebelsberg Központ (KK) tegnap lapunkkal közölte, hogy az utóbbi időszakban tetemes mennyiségű informatikai eszközt szereztek be az intézményeknek, a pedagógusoknak többféle továbbképzést indítottak, hogy javítsák a digitális készségeiket, sőt egyes tanárok béren felüli pluszjuttatást is kaptak.
Tájékoztatásuk szerint
összesen kilencezer-ötszáz pedagógusnak tudtak – uniós forrásból – fejenként bruttó félmillió forintos plusztámogatást biztosítani a megnövekedett feladatok elismeréseként.
Olyan nevelőkről van szó, akik a legnehezebb helyzetben lévő diákokkal foglalkoznak, és a tanulói lemorzsolódás visszaszorításáért munkálkodnak. Az érintettek 2020 decemberében kapták meg a pénz első felét, a második részlet pedig a következő hetekben érkezik meg a számlájukra.
A központ kitért arra is, hogy a járvány következményei egyes területeken súlyosan érintették a családokat is, amelyeknek az alapvető iskolai felszerelések beszerzése is megterhelővé, vagy egyenesen lehetetlenné vált. Nekik a KK a 2020–2021-es tanév elején nyújtott segítséget: szintén uniós program részeként
több mint 106 ezer hátrányos helyzetű, általános iskolás gyerek kapott tanszercsomagot.

Az eszközbeszerzésekre kitérve emlékeztettek, hogy a KK folyamatosan támogatja az intézmények informatikai fejlesztéseit.
Az elmúlt három évben 45 630 notebookot osztottak ki a pedagógusoknak személyes használatra összesen 18,6 milliárd forint értékben, elsősorban az elmaradottabb régiókban.
A notebookok használatához hatvanórányi ingyenes továbbképzést is kapott több mint 41 ezer oktató, azaz a köznevelésben dolgozó pedagógusok csaknem fele. A digitális átállást további 24 ezer tanulói tablettel (1,76 milliárd forint), valamint háromezer interaktív panellel is segítették, utóbbiakhoz online tananyag is járt (5,5 milliárd forint értékben).
Mindezen felül tavaly ősszel a gyerekek problémamegoldó képességét és a programozást játékos módon fejlesztő