Vitézy Dávid: Hosszú távban gondolkodom

– A kormány és a főváros is zöld, sétálós, teraszos belvárost képzel el – nyilatkozta a 2021–2027-es uniós költségvetéssel kapcsolatban Vitézy Dávid. Az agglomerációs közlekedés részleteiről, és saját szerepéről is beszélt mai interjújában.

Forrás: Népszava2021. 03. 06. 10:31
null
2020.07.29. Budapest Vitézy Dávid. Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Galvani híd lehetőséget ad a belváros élhetőségének javítására, ennek kiaknázása azonban nem függ a dugódíjtól, anélkül is elérhető – mondta el a Népszavának adott interjújában a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője. Vitézy Dávid hosszan beszélt az elővárosi közlekedés fejlesztéséről is. A ráckevei Duna-ág revitalizációjáról elmondta, hogy a Tasstól Budapestig tartó szakaszt érinti és semmi köze sincs a Déli Városkapu-projekthez. Vitézy Dávid reményei szerint

jelentős forrás jut a ráckevei és a csepeli HÉV-vonalak felújítására és meghosszabbítására a Kálvin térig.

Ez azért fontos, mert csak ennek a két elővárosi vasútvonalnak nincs közvetlen kapcsolatuk a metróval. – Ennek a két vergődő vonalnak rendbetétele elemi érdeke Budapestnek – fogalmazott.

A HÉV-vonalak felújításával kapcsolatosan – a legkülsőbb szakaszon Szigethalom és Ráckeve között már az idén lesz építési engedélyünk, az összes többi szakaszon 2022-ben – árulta el Vitézy Dávid.

A Blaha Lujza tér átépítéséről szóló terveket azért kritizálta, mert teljesen szembemegy azzal a közlekedéspolitikai jövőképpel, például a Rákóczi úti villamos visszaépítésével, amelyért már jóval a BKK vezérigazgatói kinevezése előtt, még civil aktivistaként küzdött – fejtette ki a fővárost érintő ügyekkel kapcsolatban Vitézy. A Galvani hídról elmondta: szerinte nem kérdőjeleződött meg az építése. Hozzátette: Az új híddal megvalósuló forgalomcsökkentés kétlépcsős folyamat lesz, először spontán kezdik majd el használni az emberek, majd ezután – az új hídon létrejövő új kapacitásra támaszkodva megtehetőek azok az intézkedéseket, amelyek révén csökkenthető a belvárosi autóforgalom – részletezte a BFK-vezér.

Vitézy Dávid szerint a tervezés alatt lévő Galvani híd jelentősen tehermentesítené a belvárost
Fotó: KKBK

A budai fonódóvillamos a Gellért-tértől a Budafoki útig történő folytatásáról már megállapodtak a fővárossal, ettől függetlenül kapcsolatban vannak a XI. kerülettel is. – Tegnap zárult az erről szóló társadalmi egyeztetés is – tette hozzá. – Átvettük a kelenföldi buszpályaudvar – eredetileg a négyesmetró-beruházáshoz kapcsolódó – Etele térről való kikötöztetésének projektjét is. Ennek a tervezési tenderét néhány héten belül kiírjuk – jegyezte meg a másik késznek nyilvánított projektről Vitézy Dávid.

– Három ügyben – a biodóm befejezése, a gellérthegyi sikló megépítése és a közpark rendbe tétele, valamint a rakpartok átépítése – kell még döntést hozni, ez is téma lesz a márciusi FKT-ülésen, az erről szóló szerződést tavaly karácsonykor írtuk alá Karácsony Gergely főpolgármester úrral – sorolta a függőben lévő projekteket a szakember.

Vitézy Dávid szerint a főváros és a kormány is zöld, sétálós, teraszos belvárost képzel el.

– Jövőt eldöntő kérdés lehet, hogy a politikusok milyen szintű érdeksérelmet vállalnak be ennek érdekében – zárta rövidre. A lényeg azonban mégsem a belváros, hanem az agglomerációs autós áradat megfékezése. Ráadásul egyelőre nem is az autók számának csökkentése a reális cél, csupán a növekedés megállítása – vázolta a helyzetet Vitézy Dávid.

Saját szerepéről elmondta, nem dönt olyan dolgokról, ami a politikusoknak a dolga lenne, szakmai javaslatokat tesz az asztalra, melyeknek elfogadása esetén a megvalósításában is szerepet vállal.

Munkájára nem politikai feladatként tekint, szerinte ez abból is játszik, hogy milyen hosszú távú projekteken dolgozik.

– Mire ezek megvalósulnak, addigra a jelen politikai felállás valamely eleme bizonyosan megváltozik. Hosszú távban gondolkodom – fogalmazott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.