– Egymilliárd 350 millió forint szabadon felhasználható kormányzati támogatást kapott Miskolc az elmúlt napokban, éppen ezért arra számítottunk, hogy a helyi baloldal fontos bejelentést tesz a héten arról, hogy ezt a nagy összegű segítséget mire kívánja fordítani – mondta a Fidesz frakcióvezetője a péntek délutáni sajtótájékoztatón, a borsodi megyeszékhelyen.
Nagy Ákos elmondta: abban bíztak, hogy a baloldal a pénzt a Miskolc közterületeit elborító, elgazosodott és hetek óta nyíratlan dzsungelfüvek kaszálására, esetleg a statikailag súlyosan megrongálódott és jelenleg kinyithatatlan Tapolcai Barlangfürdő gyors helyreállítására költi.
Ugyancsak reménykedtek abban, hogy a kormányzati mentőöv segítségével fedezni lehet a miskolci tömegközlekedés tisztességes újraindítását is. – De csalódnunk kellett, mert a baloldal nem ezekkel, a miskolciak mindennapjait érintő ügyekkel foglalkozott, hanem fontosabb volt a harmadik alpolgármester, a korábban botrányáról elhíresült Badány Lajos kinevezése és a Miskolci Fürdők Kft. ügyvezetésének a megduplázása. Az a véleményünk, hogy a miskolciak nem ezeket a személyzeti híreket várták ezekben a napokban. Különös tekintettel arra, hogy a baloldal hónapok óta azt mantrázza, hogy a városnak nincs pénze – mondta a kormánypárti politikus. Szavai szerint ez a baloldali beszéd csak porhintés, mert úgy tűnik, hogy a személyzeti ügyek finanszírozására mégiscsak van pénz. Mint elmondta, a tizenöt fős baloldali frakció immáron három alpolgármestert, öt tanácsnokot és öt bizottsági elnököt ad.

Fotó: Minap.hu/Juhász Ákos
Nagy Ákos úgy véli, ha van pénz, akkor ideje lenne végre komolyan venni a miskolci utazóközönség problémáját, amely most már hosszú hónapok óta küszködik egy szakmailag vállalhatatlan menetrenddel. – Márpedig a buszok összevissza járnak, a kiszámítható, percpontosságú közlekedés gyakorlatilag megszűnt Miskolcon, hiszen másfél év alatt 46-szor módosították a menetrendet. Arról nem is beszélve, hogy bármilyen átszállásos utazásnak az a kockázata, hogy fél napokat töltenek az utasok a buszokon.
Ott tartunk, hogy Lillafüredről busszal eljutni Szirmára több időbe telik, mint eljutni a Miskolc táblától Budapestig – emelte ki a Fidesz frakcióvezetője.
Szavai szerint a miskolci baloldal becsapta az utasokat, amikor 2019-ben a tömegközlekedés javítását ígérte. – Ehelyett drasztikusan, sok helyen 40–45 százalékkal visszavágták a járatszámokat, megemelték a bérletek árát, és létrehozták Magyarország eddigi legdrágább menetjegyét ötszáz forintért. A közlekedési vállalat irányításában pedig ennek ellenére semmilyen változás nincs, továbbra is ott ülnek a baloldali pártok vezető politikusai a cég felügyelő bizottságában, és minden hónapban felveszik súlyos összegű fizetésüket – fejezte ki felháborodását Nagy Ákos.