Az első ajtós felszállás rendszerét tervezi a BKK
A nem tetsző ajándékot nem köteles visszavenni az üzlet + videó
Nem mindegy, hogy hol és hogyan vásárolunk.
Az első ajtós felszállás rendszerét tervezi a BKK
kiterjeszteni csaknem a teljes fővárosi autóbusz- és trolihálózatra
– írta meg a Magyar Nemzet.
Az ok először nem tűnt tisztának, elsősorban takarékossági megfontolást sejtetett, de megkérdeztük a közlekedési vállalatot, és más választ kaptunk.
„A Budapesti Közlekedési Központ a javuló jegy- és bérletvásárlási szokások és az utasok biztonságérzetének növelése miatt a jövőben minden olyan vonalra kiterjeszteni tervezi az első ajtós felszállási rendet, ahol ez indokolt” – tájékoztatta lapunkat a sajtóosztály, hozzátéve: „Az első ajtós felszállási rend 2009 óta létezik Budapesten, azóta több mint 200 vonalon, több mint 500 járművezetővel olajozottan működik a rendszer. Az első ajtós felszállás hatékony eszköz az utasok jegy- és bérletvásárlási hajlandóságának javítására, illetve a jogosulatlanul utazó, az utazási feltételeket megszegő személyek kiszűrésére, ennek köszönhetően fokozza a járművön utazók biztonságérzetét és jelentősen hozzájárul ügyfeleink nyugodt, biztonságos utazásához.”
Lapunk már korábban is foglalkozott a budapesti közösségi közlekedést jellemző utasbiztonsággal.
A közlekedési vállalat akkor úgy fogalmazott, „a legtöbb járatukon nincs gond a közbiztonsággal, csupán a sajtó és a közvélemény hajlamos a problémás eseteket felkapni”. Tény ugyanakkor, hogy
ezzel egy időben már folyt a járművekre szerelhető kamerák tesztje, sőt a jegyellenőröket védő testkamerák működését is mérték már.
Ez ésszerű döntésnek tűnt, hiszen közben a BKK kénytelen volt együttműködésre felkérni a rendőrséget, és több BKV-járaton megkezdődtek a razziák az utasok védelme és a jegy nélkül utazók kiszűrése érdekében.
Számos útvonalon állandósultak a problémák, mint azt a Magyar Nemzet megírta, a legproblémásabbak közé az 1-es, 3-as, 24-es, 28-as és 37-es villamos-, valamint a 7-es, 9-es és 99-es buszjáratokat sorolhatjuk,
a járvány kezdete óta a belváros legforgalmasabb vonalán, a 4-es és a 6-os villamosjáratokon is romlott az utasok biztonságérzete.
A bevezetés alatt álló első ajtós rendszerrel kapcsolatban két kérdés merül fel. Az egyiket a BKK lapuknak adott tájékoztatása indokolja: „a rendszer nem mindenütt és nem minden időszakban lesz érvényes, tehát a kifejezetten forgalmas vonalszakaszokon a hétköznapi csúcsidőszakban egészen biztosan nem kell számítani arra, hogy az első ajtós felszállási rend nehezítené az utazást”.
A 7-es buszcsalád vagy a 9-es, amelyek a legproblémásabb vonalak között szerepelnek, egyben rendkívül forgalmasak is. Tehát akkor éppen ezeken nem lesz ilyen szűrés? A másik kérdés, hogy miképpen lesznek képesek a sofőrök egyszerre buszvezetői, jegyellenőri és biztonsági őri feladatokat is ellátni?
Nem mindegy, hogy hol és hogyan vásárolunk.
Hiába volt bekötve, kirepült az autójából, és életét vesztette Márkónál.
Keddtől lépnek életbe a változások.
A szebb napokat megélt Szőke Tisza felújítása több milliárd forintot igényelne.
Karácsonyék mindent leszavaznak, ami könnyíthetné a budapestiek életét
Lerántották a leplet Ukrajna véres terveiről
Dráma Budapesten: Nagy erőkkel keresnek egy eltűnt kétéves kislányt
Bayer Zsolt nem finomkodott Fábry Sándorral
Király Viktor elképesztő átalakulása: ezzel a módszerrel fogyott 30 kilót 2 hónap alatt
Szlovák–ukrán viszály: kiderült az igazság Fico fenyegetéséről, hogy nem adnak több áramot Ukrajnának
Romániában áll a bál a Milákot is riogató sztárúszó 60 milliós luxusa miatt
A pornózásba menekült, milliomos lett a gigamellű sportolónő
A magyarokról szólt a Golden Globe, több millió amerikai hallhatta ezeket a szavakat hazánkról
Szörnytettek is kellettek ahhoz, hogy Robbie Keane a Fradi edzője lehessen
Van Dijk csalódott, erre nem gondoltak a Liverpoolnál
Kossuth-díjat? Mire?
Nem mindegy, hogy hol és hogyan vásárolunk.
Hiába volt bekötve, kirepült az autójából, és életét vesztette Márkónál.
Keddtől lépnek életbe a változások.
A szebb napokat megélt Szőke Tisza felújítása több milliárd forintot igényelne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.