Az első ajtós felszállás rendszerét tervezi a BKK

Meghalt Szilágyi Sándor
A fotóművészeti író 71 éves volt.
Az első ajtós felszállás rendszerét tervezi a BKK
kiterjeszteni csaknem a teljes fővárosi autóbusz- és trolihálózatra
– írta meg a Magyar Nemzet.
Az ok először nem tűnt tisztának, elsősorban takarékossági megfontolást sejtetett, de megkérdeztük a közlekedési vállalatot, és más választ kaptunk.
„A Budapesti Közlekedési Központ a javuló jegy- és bérletvásárlási szokások és az utasok biztonságérzetének növelése miatt a jövőben minden olyan vonalra kiterjeszteni tervezi az első ajtós felszállási rendet, ahol ez indokolt” – tájékoztatta lapunkat a sajtóosztály, hozzátéve: „Az első ajtós felszállási rend 2009 óta létezik Budapesten, azóta több mint 200 vonalon, több mint 500 járművezetővel olajozottan működik a rendszer. Az első ajtós felszállás hatékony eszköz az utasok jegy- és bérletvásárlási hajlandóságának javítására, illetve a jogosulatlanul utazó, az utazási feltételeket megszegő személyek kiszűrésére, ennek köszönhetően fokozza a járművön utazók biztonságérzetét és jelentősen hozzájárul ügyfeleink nyugodt, biztonságos utazásához.”
Lapunk már korábban is foglalkozott a budapesti közösségi közlekedést jellemző utasbiztonsággal.
A közlekedési vállalat akkor úgy fogalmazott, „a legtöbb járatukon nincs gond a közbiztonsággal, csupán a sajtó és a közvélemény hajlamos a problémás eseteket felkapni”. Tény ugyanakkor, hogy
ezzel egy időben már folyt a járművekre szerelhető kamerák tesztje, sőt a jegyellenőröket védő testkamerák működését is mérték már.
Ez ésszerű döntésnek tűnt, hiszen közben a BKK kénytelen volt együttműködésre felkérni a rendőrséget, és több BKV-járaton megkezdődtek a razziák az utasok védelme és a jegy nélkül utazók kiszűrése érdekében.
Számos útvonalon állandósultak a problémák, mint azt a Magyar Nemzet megírta, a legproblémásabbak közé az 1-es, 3-as, 24-es, 28-as és 37-es villamos-, valamint a 7-es, 9-es és 99-es buszjáratokat sorolhatjuk,
a járvány kezdete óta a belváros legforgalmasabb vonalán, a 4-es és a 6-os villamosjáratokon is romlott az utasok biztonságérzete.
A bevezetés alatt álló első ajtós rendszerrel kapcsolatban két kérdés merül fel. Az egyiket a BKK lapuknak adott tájékoztatása indokolja: „a rendszer nem mindenütt és nem minden időszakban lesz érvényes, tehát a kifejezetten forgalmas vonalszakaszokon a hétköznapi csúcsidőszakban egészen biztosan nem kell számítani arra, hogy az első ajtós felszállási rend nehezítené az utazást”.
A 7-es buszcsalád vagy a 9-es, amelyek a legproblémásabb vonalak között szerepelnek, egyben rendkívül forgalmasak is. Tehát akkor éppen ezeken nem lesz ilyen szűrés? A másik kérdés, hogy miképpen lesznek képesek a sofőrök egyszerre buszvezetői, jegyellenőri és biztonsági őri feladatokat is ellátni?
A fotóművészeti író 71 éves volt.
Senki sem nevezi Erdélyt román földnek, mint ahogy a Tisza Párt elnöke tette.
Valótlanságokat állított a polgármester.
Látványos bemutatók, szórakoztató programok lesznek a honvédelem napján és gyermeknapon.
Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?
A Barcelona bejelentette a nagy hírt, botrányhős érkezhet a klubhoz
Rejtélyesen tűntek el a fürdőzők a dunántúli strandról - galéria
Kapkodhatja a fejét Ursula von der Leyen: megkapta az első igazi nagy csapást Brüsszel
Mit főzzek hétvégén? 13 olcsó recept hó végére
Fontos pénzről született döntés Brüsszelben, de Magyarország nem kap a keretből + videó
Pottyondy Edina bedöntötte a teljes baloldalt, Magyar Péterrel együtt
Komoly büntetést kapott a Monacói Nagydíjra a Ferrarit összetörő pilóta
Lamine Yamal követelései a barcelonai csapattársait is nagy bajba sodorják
Így alázta meg magát a világ legnagyképűbb sportcsapata
Az Orbán-gyűlölő humorista az anyját is felrobbantaná és közben sortüzet vizionál
Soros kijelentése hatalmas vihart kavart
A fotóművészeti író 71 éves volt.
Senki sem nevezi Erdélyt román földnek, mint ahogy a Tisza Párt elnöke tette.
Valótlanságokat állított a polgármester.
Látványos bemutatók, szórakoztató programok lesznek a honvédelem napján és gyermeknapon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.