Még hat napig lehet jelentkezni a Smart Family Nagydíj 2021 startupversenyre

Szeptember 15-ig lehet pályázni a családokat segítő, okos megoldásokat kínáló startupoknak meghirdetett Smart Family Nagydíj 2021 versenyre. Az erről szóló sajtótájékoztatón elhangzott: egyre nagyobb az igény a startupok helyzetbe hozására, de fontos, hogy az innovációt a családok aspektusából is megvizsgálják, mert a családok jelentik egy nemzet alapköveit.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2021. 09. 09. 16:01
null
Fotó: gordon_eszter
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő hét közepéig, azaz szeptember 15-ig lehet pályázni a családokat segítő, okos megoldásokat kínáló startupoknak meghirdetett Smart Family Nagydíj 2021 versenyre, amelynek összdíjazása 11 millió forintra bővült – közölte Fűrész Tünde, a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) elnöke a témában rendezett sajtótájékoztatón. A KINCS vezetője hangsúlyozta: 

fontosnak véli a családok és az innováció világának összekapcsolását és mindenkit arra biztat, hogy nyújtsa be a pályázatát.

Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára bejelentette: az eredetileg hatmillió forintos pályázatot a tárca további négymillió forinttal támogatja. A helyettes államtitkár szerint bár sokszor beszélünk arról, hogy az innováció a különböző ágazatokban milyen hatást képes gyakorolni, miben teheti hatékonyabbá, kényelmesebbé az életet, de fontos, hogy az innovációt a családok aspektusából is megvizsgálják, mert a családok jelentik egy nemzet alap építő köveit. 

Solymár Károly Balázs egyedülállónak nevezte a programot, és reményét fejezte ki, hogy elő tudják csalogatni a hazai kis- és középvállalkozásokban rejlő tudást.

Bakos Piroska, a Mol magyarországi szóvivője bejelentette: ők is felajánlott két díjat, az egymillió forintos különdíjuk mellett a társadalmi és közösségi innovációk a családi kapcsolatokért kategória győztesének egy hétvégi limuzinutat biztosítanak négyszáz kilométeres limittel. A szóvivő hangsúlyozta, hogy az innováció és a családok a Molnak is fontosak. Mint mondta, 

támogatják az innovatív gondolkodásmódot: a Mol végez kutatásokat alternatív üzemanyagokkal, például hidrogénnel, szintetikus üzemanyagokkal, de a Mol Bubi, és a Mol Limó szolgáltatásokkal is fenntarthatóságot visznek az emberek életébe.

A Mol feladatának és kötelességének érzi, hogy támogatást nyújtson a sport, a kultúra, a környezetvédelem területén működő vállalkozásoknak, cégeknek – fogalmazott.

Szalai Piroska, a KINCS Smart Family Centrum vezetője ismertette: pályázni hat kategóriában – társadalmi és közösségi innovációk, e-egészség, a jövő oktatása, okos családi otthonok, családi kassza, zene és kreatív megoldások – lehet. Elmondta, hogy már eddig is sok pályázat érkezett, amelyeknek tíz százaléka kisvállalkozás, kilencven százalékuk pedig mikrovállalkozás, vagyis tíz főnél kevesebb embert foglalkoztatnak. A pályázó társaságok 75 százaléka három évnél fiatalabb cég, közülük minden negyedik egy évnél is fiatalabb – mondta. Megjegyezte, hogy lehetnek olyanok is, akik épp a pályázat miatt indították el a vállalkozásukat. Hozzátette: a pályázaton csak létező vállalkozások indulhatnak. Hangsúlyozta: startupok társalapítóinak 43 százaléka nő, míg az Európai Unióban egy 2020-as felmérés szerint ez a szám csak 15 százalékos. Hozzátette: 

ez azt jelenti, hogy Magyarországon a női tudást és képességeket a startup és innovációs területen is hasznosítjuk. 

A pályázatok elbírálásában a Mol, a Tungsram, a Gránit Bank és a Béres Gyógyszergyár képviselői is részt vesznek. A szervezők országjáró körútjuk során azt tapasztalták, hogy országszerte nagy igény és érdeklődés van a startupok helyzetbe hozására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.