Adatokkal trükközik a BKK

A közlekedési társaság azzal próbálta igazolni Karácsony Gergely bringasávötletét, hogy a forgalmi adatokat spekulatív módon átírta.

2021. 12. 30. 16:30
Budapest, 2020. mjus 13. A XI. kerleti Villnyi ton kialaktott kerkprsv 2020. mjus 13-n. Az j, 1,7 kilomteres szakasz kzvetlenl csatlakozik a Bartk Bla ti kerkprsvokhoz. A Mricz Zsigmond krteret s a Budarsi utat sszekt j szakasznak ksznheten biztonsgosabban megkzelthetv vlnak a Villnyi t mentn tallhat MOL Bubi gyjtllomsok. MTI/Balogh Zoltn Fotó: Balogh Zoltán Forrás: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Annyira kihasználatlanok a nagykörúti biciklisávok, hogy a BKK úgy próbálja igazolni Karácsony Gergely főpolgármester elhibázott döntését, hogy a statisztikában a kerékpárosok közé számítja, »aktív és mikromobilitási eszközhasználóként« a gyalogosokat is” – írta közösségi oldalán Wintelmantel Zsolt, Újpest korábbi, fideszes polgármestere.

Mint fogalmazott, a BKK úgy akarta az autós forgalom jelentéktelenségét bizonyítani, hogy egy diagramban ábrázolták a villamos forgalmával együtt, sőt a villamosról leszállt utasokat gyalogosként újra beszámították az összforgalom értékébe. A megdöbbentő adatspekulációról a Vezess.hu számolt be. Az internetes portál ugyanis maga is végzett egy egész napos mérést, megvizsgálták és két másodpercenként készülő fotókkal dokumentálták egy teljes és átlagos munkanap körúti forgalmát, melyből igen meglepő eredmény született.

Mindezek alapján, ha a körút két forgalmi sávját – egy kerékpáros és egy autós sávot – nézzük, akkor 6,2 százalék kerékpáros volt a 93,8 százalék autóval szemben. Az is megdöbbentő, hogy a kerékpárosok közel negyven százaléka futár volt, így ha őket leszámítjuk, akkor mindösszesen négy százalék a valóban kerékpárral közlekedők aránya. Ráadásul, ha azt vesszük alapul, hogy egy autóban átlagosan 1,7 ember utazik, akkor a kerékpárosok aránya nem sokkal több két százaléknál.

„Ha áthaladásmérő eszközzel mértük volna a két, párhuzamos körúti sáv forgalmát, akkor mindössze annyi információnk lenne, hogy a forgalmi sávban 10 890, míg a kerékpársávban 1099 áthaladást rögzített a műszer. Bő negyvenezer fényképet végignézve azt is meg tudjuk mondani, hogy a kerékpársávban a bicikliken kívül 144 motorkerékpár, 75 roller és három mentő-, két rendőrautó is előfordult, de ez még mind semmi, további 139-et is le lehet vonni az 1099-ből, mert ennyi szabálytalan autós is igénybe vette a bringasávot” – olvasható a portál elemzésében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.