Józsefváros tovább tetézné a belvárosi dugókat

Első körben csak néhány utcát alakítanak át sétálóutcává a Józsefvárosban, amellyel az autósellenes baloldali vezetés tovább növeli a közlekedési káoszt Budapest belső kerületeiben. Pikó András balliberális polgármester is a „karácsonyi útra lépett”, miután a szomszédos Erzsébetváros polgármestere, Niedermüller Péter rendre az autósokat hátrányosan érintő rendelkezéseket hoz.

2022. 03. 04. 17:16
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Megcsináljuk a Csarnok negyed, Népszínház negyed és Magdolna negyed taktikus forgalomcsillapítását – jelentette be Pikó András balliberális polgármester a közösségi oldalán. Ugyan a korábbi józsefvárosi vezetés döntött a Déri Miksa utca felújításáról és forrást biztosított hozzá, azonban az új vezetés felülírta a terveket, és az utca egy szakaszát sétálóutcává alakítják. 

Az új tervek alaposan beleszólnak a környék forgalmi rendjébe, ráadásul a Déri Miksa utca azon szakaszán található a kerületi szakrendelő, amelyet sokan autóval és taxival közelítenek meg.

Eldőlt, hogy a tavalyi kísérlet után véglegesen lezárják az autósok elől a Bacsó Béla utcát, amelyet a városvezetés egy kis teraszos bulinegyeddé kezd zülleszteni. Szerencsére tavaly még nem fedezték fel a belvárosi bulizók az új utcai helyszínt, ám ennek véglegesítésével fennáll a veszély, hogy a csendes kis utcából hamarosan hangos bulizós-teraszos hely legyen. 

A korábbi fideszes városvezetés többször kijelentette: a Józsefvárosból nem lesz bulinegyed, és nem is engedélyezték több italozós vendéglátóhely nyitását a kerületben. Döntöttek a Kék Ló kocsma és az Auróra Kioszk bezáratásáról is, ám az utóbbit a Pikó András vezette baloldal az utolsó pillanatban – az Auróra utcai lakosok kárára – megmentette. A kocsma melletti lakók a mai napig tiltakoznak a nyitott kerthelyiség ellen, az önkormányzatnál azonban rendre süket fülekre találnak panaszaikkal. 

A Bacsó Béla utca egyetlen vendéglátóegysége a Csiga Café. A kis sarki étterem az idei szezon kezdetétől egy nagy teraszt kap az autósok elől elzárt területből, a vendéglátóhely közlése szerint korlátlan ideig. Ami érdekes, hogy a népszerűvé vált hírt a kávézó törölte az oldaláról. Józsefváros alpolgármestere, Rádai Dániel a fővárosi önkormányzat online lapjának úgy fogalmazott: tavaly szemmel láthatóan is elsöprően sikeres volt a Bacsó Béla utca megnyitása.

„Dolgozunk azon, hogy idén már sokkal hamarabb, a tartósan szép idővel együtt elindulhasson a nyitott Bacsó utca, azaz az úttest átadása a gyaloglásnak, leülésnek a Rákóczi tér és a Bérkocsis utca közötti szakaszon. Erről azonban még nincs végleges döntés, így pontos dátumokról hiba lenne beszélni. A teljes utca megújításának tervezése szintén elkezdődik egy zöldebb, gyalogosabb, kiülősebb irányban. Mivel a megújításnak természetesen szerves része a szóban forgó utcaszakasz is, ezért elképzeléseink szerint a most megnyitott szakaszra már nem tér vissza az autóforgalom” – erősítette meg az autósok kitiltását Józsefváros alpolgármestere.

A Színes Józsefváros blog is bejelentette, hogy értesülésük szerint megkezdődik a VIII. kerületből az autósok taktikai kiszorítása. Mint írták: az intézkedés fontos lépés az átmenő forgalom kiszűrésére, hisz nyilvánvaló, hogy a belső kerületeknek minden eszközt be kell vetniük annak érdekében, hogy gátat szabjanak a növekvő átmenő forgalomnak. Budapesten és az agglomerációban ugyanis több százezer autóval több van, mint akárcsak egy évtizede, viszont ez nem jelentheti azt, hogy a Budapest várostérség központját jelentő belvárosi kerületeknek élhetetlenné kell válniuk. A forgalomcsillapítás egy fontos eszköz, viszont nyilvánvalóan további lépések szükségesek ahhoz, hogy a bel-pesti kerületek zöldebbek és élhetőbbek legyenek.

Az autósok sávjait Karácsony Gergely főpolgármester kezdte el korlátozni a Nagykörúton, helyettük kerékpárjelzéseket festett fel úgy, hogy elvett egy teljes autós sávot Budapest egyik legforgalmasabb útjából. Az intézkedés hatására nem lett kevesebb gépkocsi, forgalmi káosz annál inkább. Majd Niedermüller Péter, Erzsébetváros DK-s polgármestere a fővárossal karöltve gondolta át a VII. kerületi forgalmat, több helyen a forgalmi irányok megváltoztatásával, parkolási korlátozásokkal, a közterek gyalogosoknak, illetve kerékpárosoknak történő visszaadásával. A tesztidőszak alatt Belső-Erzsébetváros nagy részét 30-as övezetté alakították át, a tizenöt fővárosi helyszínen induló forgalomcsillapítási mintaprojekt célja a nyugodtabb, tisztább és élhetőbb városrészek kialakítása. Belső-Erzsébetvárosban az Andrássy út–Nagykörút–Rákóczi út–Károly körút közötti területen korlátozták a gépjárművel való átjárhatóságot.

A tesztidőszak óta Niedermüller Péter többször módosította a forgalmi táblákat, a parkolási rendet és forgalomcsillapítási szabályokat, amelyek követhetetlenné tették a VII. kerületi autós közlekedést.

Idén januárban Bajkai István országgyűlési képviselő lapunk hasábjain úgy fogalmazott: az önkormányzat által kihelyezett közlekedési táblák általános parkolási tilalmat jelentenek, és jogellenes állapotot hoztak létre Erzsébetvárosban, kizárva a lakókat a napközbeni parkolás lehetőségéből. Hozzátette: a táblákon várakozni tilos felirat látható, kivéve az esti órákban. Egyúttal ezeken a helyszíneken parkolási bírságot és közterületi büntetést is beszed az önkormányzat az autósoktól, ami szintén jogellenes. A KRESZ ugyanis kimondja: ahol várakozni tilos tábla van, ott nem lehet bírságot szedni. Ez a jogellenes állapot a mai napig fennáll.

Borítókép: Pikó András polgármester (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.