Lánczi Tamás szerint elindult egy harc azért, hogy ezeket a gyárakat ne hazánkban építsék fel, Németországban pedig keményen lobbiznak azért, hogy a magyar beruházások inkább náluk épüljenek fel.
A politológus kiemelte azt is:
meg kell vizsgálni, hogy a debreceni beruházást ellenző ellenzéki pártok tevékenysége hogyan függ össze ezzel a német gazdasági törekvéssel, fel kell tárni, van-e esetleg anyagi befolyásoltság, mint ahogy a választási kampányban is történt hasonló eset.
Mint mondta, az ellenzéki pártok tisztában vannak e beruházások jelentőségével, tudják, aki zöldtechnológiát akar, annak akarnia kell az akkumulátorokat, ezzel a gyárakat is, mert nem fáról szüretelik az akkumulátort. Véleménye szerint nem véletlen, hogy eddig nem merült fel ezekkel semmilyen probléma, ahogy Németországban sem merülnek fel ilyenek.
A politológus a történtek kapcsán rámutatott, miszerint a német gazdaság az elmúlt két-három évben pocsék állapotba került. Kína megelőzte őket autógyártás tekintetében, ezért észbe kaptak és küzdenek azért, hogy az ilyen fontos beruházások inkább náluk valósuljanak meg. Meglátása szerint a tiltakozások célja elrettenteni a befektetőket attól, hogy e korszerű technológiákat Magyarországra hozzák.
Ez nem ideológiai küzdelem, semmi köze ahhoz, hogy valaki zöldpárti-e vagy sem, egyszerűen a nemzetgazdasági érdekekkel szembe mennek azok, akik el akarják lehetetleníteni az akkugyárak hazai létesítését
– húzta alá, majd felidézte azt az esetet, amikor a magyar libatömés ellen tiltakoztak, amelynek vezetőit a francia libamájtermelők finanszírozták. Ez az eset ugyanakkor egy sokkal komolyabb történet, mert nem egy egyszerű ágazatról, nem iparpolitikai kérdésről van szó, hanem nemzetstratégiai kérdésről – mutatott rá.
Lánczi Tamás végül kijelentette:
a ma beruházásaiból lesznek a holnap munkahelyei és azokból termelődnek meg azok a javak, amikből fenntarthatók a közszolgáltatások.
Nagyon sokan pedáloztak azért, hogy hozzájuk kerüljenek ezek a beruházások, hazánk azonban okos iparpolitikával, jó szabályozási környezettel elérte, hogy ezek ide jöjjenek. A politológus szerint ezek olyan beruházások ezek, amelyek valódi értékei öt-tíz év múlva lesznek láthatók, amikor a teljes mobilitás elektromos lesz, így felbecsülhetetlen előny lesz egy ilyen akkugyár.
Borítókép: Keresztes László Lóránt (LMP) a debreceni akkumulátorgyár elleni tüntetésen (Forrás: Facebook)