Erőteljes folyamatokhoz, változások sorához kell igazodnia a MÁV-Start Zrt. személyszállítási szolgáltatásának, ilyen a folyamatos agglomerációba költözés, egyes turisztikai célpontok népszerűbbé válása, az otthoni munkavégzés terjedése, a lakosság reakciója a megugró üzemanyagárakra, nagy, új, vidéki foglalkoztatók megjelenése és az utasok igényeinek növekedése. Közben változik maga a társaság is: fejleszti a flottáját, bővíti a szolgáltatásait, ahol célszerű, ott ütemes menetrendre váltott, és egyre jobban összedolgozik a MÁV csoporthoz tartozó Volánbusz Zrt.-vel. Arról, hogy mindezek hogyan módosították a belföldi utazási szokásokat, és hogyan változhat mindez a május elsejével bevezetendő ország- és vármegyebérletekkel, a Világgazdaság Mosóczi Lászlót, a MÁV-Start vezérigazgatóját kérdezte.
Az idén talán az a legnagyobb változás a vasúti személyszállításban – aminek a fontosságát az is jelzi, hogy a miniszterelnök jelentette be az évértékelőjén –, hogy május elsejétől vármegye- és országbérletekkel is utazhatunk Magyarországon.
Mosóczi László szerint az utas és a szolgáltató felől nézve is fontos mérföldkő ez. A vezérigazgató szerint szakmai szempontból az új díjtermékekkel valósul meg a tarifaközösség Magyarországon, legalábbis a helyközi közlekedésben. Hozátette: a MÁV és a Volánbusz egyesülése után ez az első olyan termék, amely az ország minden sarkában képes megmutatni, milyen előnyök rejlenek az integrációban.
Az utas számára pedig nemcsak érdemi megtakarítás az egységes, helyközi autóbuszra és vonatra egyaránt érvényes bérlet, de egyszerűbbé teszi az utazás megtervezését és lebonyolítását is
– értékelt.
További Belföld híreink
Mosóczi László felidézte, hogy az esztergomi vasútvonal a közlekedési szakemberek optimista becsléseit is felülmúló utazásszám-robbanás történt és történik még jelenleg is. A szűk kapacitású úthálózat, a vasút népszerűsége és színvonala, valamint a kiköltözés üteme együtt okozza a folyamatos felfutást az utasforgalomban.
Kiemelkedő pozitív példa a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos.
A munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában már húszpercenként közlekedő tramtrainjáratokon novemberben mintegy 150 ezer, idén februárban pedig már közel kétszázezer utazás történt – mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója.
Borítókép: Nagyon kedvelik a turisták a szobi vonalat is a Dunakanyar miatt (Fotó: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Menczer Tamás: Lebuktak a megszorításokkal, ezért bujkálnak a Tisza jelöltjei + videó
A politikus élesen bírálta a Tisza „brutális balos megszorítócsomagját”, és úgy fogalmazott: ilyen helyzetekben nem menekülni, hanem válaszolni kell.

Felzárkóztatás és esélyteremtés: több mint 82 milliárd forint jut célzott programokra
Tizenhárom program, intézkedés valósult meg.

Szentkirályi Alexandra: A budapesti dolgozók megkapják a fizetésüket, a közlekedés nem áll le + videó
A budapesti Fidesz elnöke szerint a főváros pénzügyi helyzete körül ellentmondásos nyilatkozatok hangzanak el, de a trolik és buszok közlekedése biztosított.

Gulyás Gergely Kristóf: Nem lehet felelősen dönteni a költségvetésről
A frakció a BKV-buszok állapotának felülvizsgálatát és a migrációs paktum elutasítását is napirendre tűzné az év utolsó közgyűlésén.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Menczer Tamás: Lebuktak a megszorításokkal, ezért bujkálnak a Tisza jelöltjei + videó
A politikus élesen bírálta a Tisza „brutális balos megszorítócsomagját”, és úgy fogalmazott: ilyen helyzetekben nem menekülni, hanem válaszolni kell.

Felzárkóztatás és esélyteremtés: több mint 82 milliárd forint jut célzott programokra
Tizenhárom program, intézkedés valósult meg.

Szentkirályi Alexandra: A budapesti dolgozók megkapják a fizetésüket, a közlekedés nem áll le + videó
A budapesti Fidesz elnöke szerint a főváros pénzügyi helyzete körül ellentmondásos nyilatkozatok hangzanak el, de a trolik és buszok közlekedése biztosított.

Gulyás Gergely Kristóf: Nem lehet felelősen dönteni a költségvetésről
A frakció a BKV-buszok állapotának felülvizsgálatát és a migrációs paktum elutasítását is napirendre tűzné az év utolsó közgyűlésén.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!