Erőteljes folyamatokhoz, változások sorához kell igazodnia a MÁV-Start Zrt. személyszállítási szolgáltatásának, ilyen a folyamatos agglomerációba költözés, egyes turisztikai célpontok népszerűbbé válása, az otthoni munkavégzés terjedése, a lakosság reakciója a megugró üzemanyagárakra, nagy, új, vidéki foglalkoztatók megjelenése és az utasok igényeinek növekedése. Közben változik maga a társaság is: fejleszti a flottáját, bővíti a szolgáltatásait, ahol célszerű, ott ütemes menetrendre váltott, és egyre jobban összedolgozik a MÁV csoporthoz tartozó Volánbusz Zrt.-vel. Arról, hogy mindezek hogyan módosították a belföldi utazási szokásokat, és hogyan változhat mindez a május elsejével bevezetendő ország- és vármegyebérletekkel, a Világgazdaság Mosóczi Lászlót, a MÁV-Start vezérigazgatóját kérdezte.
Az idén talán az a legnagyobb változás a vasúti személyszállításban – aminek a fontosságát az is jelzi, hogy a miniszterelnök jelentette be az évértékelőjén –, hogy május elsejétől vármegye- és országbérletekkel is utazhatunk Magyarországon.
Mosóczi László szerint az utas és a szolgáltató felől nézve is fontos mérföldkő ez. A vezérigazgató szerint szakmai szempontból az új díjtermékekkel valósul meg a tarifaközösség Magyarországon, legalábbis a helyközi közlekedésben. Hozátette: a MÁV és a Volánbusz egyesülése után ez az első olyan termék, amely az ország minden sarkában képes megmutatni, milyen előnyök rejlenek az integrációban.
Az utas számára pedig nemcsak érdemi megtakarítás az egységes, helyközi autóbuszra és vonatra egyaránt érvényes bérlet, de egyszerűbbé teszi az utazás megtervezését és lebonyolítását is
– értékelt.
További Belföld híreink
Mosóczi László felidézte, hogy az esztergomi vasútvonal a közlekedési szakemberek optimista becsléseit is felülmúló utazásszám-robbanás történt és történik még jelenleg is. A szűk kapacitású úthálózat, a vasút népszerűsége és színvonala, valamint a kiköltözés üteme együtt okozza a folyamatos felfutást az utasforgalomban.
Kiemelkedő pozitív példa a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos.
A munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában már húszpercenként közlekedő tramtrainjáratokon novemberben mintegy 150 ezer, idén februárban pedig már közel kétszázezer utazás történt – mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója.
Borítókép: Nagyon kedvelik a turisták a szobi vonalat is a Dunakanyar miatt (Fotó: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
A kutató-mentő szerint Kaszás Nikolett öngyilkosságot követett el
Hivatalos bejelentés még nincs.

Orbán Balázs: Magyar Péter lebukott, a Tisza Párt megszorításokat tervez
A politikai igazgató szerint lehullott a lepel.

Kocsis Máté újabb bizonyítékot mutatott a liberális kettős mércére + videó
A frakcióvezető szerint Magyar Péter új szintre vitte a politikus–újságíró viszonyt.

Lázár János: Magyarországnak újra elsőnek kell lennie a Kárpát-medencében + videó
A magyar politikusoknak kötelességük, hogy Szent István álmát megvalósítsák – hangsúlyozta Lázár János legújabb videójában.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
A kutató-mentő szerint Kaszás Nikolett öngyilkosságot követett el
Hivatalos bejelentés még nincs.

Orbán Balázs: Magyar Péter lebukott, a Tisza Párt megszorításokat tervez
A politikai igazgató szerint lehullott a lepel.

Kocsis Máté újabb bizonyítékot mutatott a liberális kettős mércére + videó
A frakcióvezető szerint Magyar Péter új szintre vitte a politikus–újságíró viszonyt.

Lázár János: Magyarországnak újra elsőnek kell lennie a Kárpát-medencében + videó
A magyar politikusoknak kötelességük, hogy Szent István álmát megvalósítsák – hangsúlyozta Lázár János legújabb videójában.















