Mindössze két hét telt el azóta, hogy leírtuk, Max Verstappennek (Red Bull) vigyáznia kell június végéig, mert ha újabb büntetőpontokat gyűjt be, annak eltiltás lehet a vége. Nos, ez még nem következett be, azonban a négyszeres világbajnok már nem jár messze tőle…

Dobogó helyett egy pont
De kezdjük az elején! Verstappen a harmadik helyről rajtolva befurakodott a két McLaren, Oscar Piastri és Lando Norris közé a Forma–1-es Spanyol Nagydíj elején, majd a futam során eltérő taktikán volt hozzájuk képest, és nem volt teljesen esélytelen arra, hogy legalább a brit előtt végezzen. Erre a futam hajrájában lehetőséget is kaphatott volna, mert Kimi Antonelli (Mercedes) kiesése után biztonsági autós szakasz következett, vagyis eltűntek a pilóták közti különbségek, a rajtokat pedig Verstappen általában jobban kapja el Norrisnál, így az újraindítás után akár előrébb is juthatott volna.
Igen ám, csakhogy a többiekkel ellentétben Verstappennek már nem maradt lágy keveréke, így a biztonsági autós szakasz alatti kerékcseréjekor keményeket kapott, ami nagy hátrányt jelentett neki. Nem is tudta úgy felmelegíteni az abroncsokat, mint a riválisai, az újraindításkor megcsúszott, nehézkesen tudta pályán tartani az autót, és nemhogy előre nem jutott, hanem a tükröt kellett néznie, mert Charles Leclerc (Ferrari) és George Russell (Mercedes) is élni akart a kínálkozó lehetőséggel.
A monacói versenyző le is vadászta Verstappent, ami miatt a címvédő folyamatosan bosszankodott a rádión, szerinte Leclerc büntetést érdemelt szabálytalan előzés miatt. De már Russell is elment volna Verstappen mellett, amit a holland a kanyar levágásával tudott csak megelőzni, ezért a versenymérnöke azt javasolta neki, hogy engedje maga elé a Mercedes pilótáját. Úgy tűnt, hogy Verstappen hallgat a Red Bull javaslatára, de amikor Russell visszavette volna a helyet, Verstappen mintha meggondolta magát, és eltalálta a riválist.
Vagyis az újraindítás után elbukta a negyedik és az ötödik helyet is, majd a Russell-lel való koccanásért egy tízmásodperces büntetést kapott, így a tizedik helyre esett vissza.
Russell: Verstappen magával tolt ki
Russellt felháborították a történtek:
Egyszerűen csak belém jött. Nem igazán tudom, miért vagy mi volt a gondolat mögötte. Végső soron örülök, hogy folytatni tudtam a sérüléssel együtt. Összességében végül őt sokkal jobban büntette az eset, mint engem. Max így versenyez. Ő a negyedik helyen haladt, én az ötödiken. Én negyedikként végeztem, ő tizedikként. Nem vagyok teljesen biztos benne, mire gondolt, hiszen rengeteg pontjába került neki és a csapatának. Szóval nem szükséges vele beszélnem.
Verstappen sem akart túl sokat beszélni az esetről, amikor a Sky Sports arról kérdezte, hogy szándékosan ütközött-e a vetélytársának.
– Számít ez? Ha igen, hát legyen, de én inkább a futamról beszélnék, mint egyetlen momentumáról. Három kerékcserével próbálkoztunk, ami kicsit merész, de közben szerintem elég jó is volt. Muszáj volt megpróbálkoznunk ezzel, mert eléggé fogyasztottuk a gumikat. Sajnos a biztonsági autós szakasz idejére gyakorlatilag kifogytunk a gumikból. Természetesen nem a kemény gumi volt a jó választás, hiszen hat körrel a leintés előtt mindenki tövig nyomja a gázt. Eközben nekem problémáim voltak a tapadással – foglalta össze a címvédő.
Verstappen ámokfutása neki és a Red Bullnak is sokba került, hiszen míg ő eddig többé-kevésbé ott volt a McLarenek nyomában, most már 49 pont a hátránya az éllovas Piastrival szemben, a második Norris pedig 39 ponttal gyűjtött többet nála. A Red Bull pedig a negyedik helyre csúszott vissza a konstruktőrök között – igaz, egyéként Verstappen viszi a hátán a csapatot, az ő pontjai nélkül a mezőny végén kullognának a bikák.
Az FIA Verstappennek adott igazat
A sors fintora, hogy a versenyfelügyelők egyébként Verstappennek adtak igazat, és ha rajtuk múlott volna, a versenyzőnek nem kellett volna visszaadnia a pozíciót Russellnek. Félig-meddig megtette, és ennek rossz vége lett.
És ennek a jövőre nézve is következményei lehetnek. A Spanyol Nagydíj után ugyanis az FIA három büntetőpontot is kiosztott Verstappennek, akinek így már tizenegy szerepel a neve mellett. Tizenkettőért pedig eltiltás jár, hacsak nem évülnek el közben a büntetőpontok. Verstappen esetében a június végi Osztrák Nagydíj után évül el két pont, vagyis addig ki kellene bírnia újabb csínytevés nélkül, különben Kevin Magnussen után ő lesz a második olyan pilóta, akinek ilyen eltiltás miatt ki kell hagynia egy futamot.
Azaz Kanadában és Ausztriában Verstappennek minden lépésére figyelnie kell.