Újabb büntetés a Spanyol Nagydíj után – ennek súlyos következménye lehet

A Forma–1-es Spanyol Nagydíj nagy részében úgy tűnt, hogy legalább a dobogós hely meglesz Max Verstappennek, de a holland pilótának végül csak egy pont jutott – és ezt leginkább magának köszönhette. Ahogy azt is, hogy közel került az eltiltáshoz.

2025. 06. 02. 4:27
Verstappen egy büntetőpontra került az eltiltástól Fotó: AFP/NurPhoto/ANDREA DIODATO
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindössze két hét telt el azóta, hogy leírtuk, Max Verstappennek (Red Bull) vigyáznia kell június végéig, mert ha újabb büntetőpontokat gyűjt be, annak eltiltás lehet a vége. Nos, ez még nem következett be, azonban a négyszeres világbajnok már nem jár messze tőle…

Verstappennek a Russell-lel való ütközés még sokba kerülhet
Verstappennek a Russell-lel való ütközés még sokba kerülhet Fotó: AFP/NurPhoto/Gongora

Dobogó helyett egy pont

De kezdjük az elején! Verstappen a harmadik helyről rajtolva befurakodott a két McLaren, Oscar Piastri és Lando Norris közé a Forma–1-es Spanyol Nagydíj elején, majd a futam során eltérő taktikán volt hozzájuk képest, és nem volt teljesen esélytelen arra, hogy legalább a brit előtt végezzen. Erre a futam hajrájában lehetőséget is kaphatott volna, mert Kimi Antonelli (Mercedes) kiesése után biztonsági autós szakasz következett, vagyis eltűntek a pilóták közti különbségek, a rajtokat pedig Verstappen általában jobban kapja el Norrisnál, így az újraindítás után akár előrébb is juthatott volna.

Igen ám, csakhogy a többiekkel ellentétben Verstappennek már nem maradt lágy keveréke, így a biztonsági autós szakasz alatti kerékcseréjekor keményeket kapott, ami nagy hátrányt jelentett neki. Nem is tudta úgy felmelegíteni az abroncsokat, mint a riválisai, az újraindításkor megcsúszott, nehézkesen tudta pályán tartani az autót, és nemhogy előre nem jutott, hanem a tükröt kellett néznie, mert Charles Leclerc (Ferrari) és George Russell (Mercedes) is élni akart a kínálkozó lehetőséggel.

A monacói versenyző le is vadászta Verstappent, ami miatt a címvédő folyamatosan bosszankodott a rádión, szerinte Leclerc büntetést érdemelt szabálytalan előzés miatt. De már Russell is elment volna Verstappen mellett, amit a holland a kanyar levágásával tudott csak megelőzni, ezért a versenymérnöke azt javasolta neki, hogy engedje maga elé a Mercedes pilótáját. Úgy tűnt, hogy Verstappen hallgat a Red Bull javaslatára, de amikor Russell visszavette volna a helyet, Verstappen mintha meggondolta magát, és eltalálta a riválist.

Vagyis az újraindítás után elbukta a negyedik és az ötödik helyet is, majd a Russell-lel való koccanásért egy tízmásodperces büntetést kapott, így a tizedik helyre esett vissza.

Russell: Verstappen magával tolt ki

Russellt felháborították a történtek

Egyszerűen csak belém jött. Nem igazán tudom, miért vagy mi volt a gondolat mögötte. Végső soron örülök, hogy folytatni tudtam a sérüléssel együtt. Összességében végül őt sokkal jobban büntette az eset, mint engem. Max így versenyez. Ő a negyedik helyen haladt, én az ötödiken. Én negyedikként végeztem, ő tizedikként. Nem vagyok teljesen biztos benne, mire gondolt, hiszen rengeteg pontjába került neki és a csapatának. Szóval nem szükséges vele beszélnem.

Verstappen sem akart túl sokat beszélni az esetről, amikor a Sky Sports arról kérdezte, hogy szándékosan ütközött-e a vetélytársának. 

– Számít ez? Ha igen, hát legyen, de én inkább a futamról beszélnék, mint egyetlen momentumáról. Három kerékcserével próbálkoztunk, ami kicsit merész, de közben szerintem elég jó is volt. Muszáj volt megpróbálkoznunk ezzel, mert eléggé fogyasztottuk a gumikat. Sajnos a biztonsági autós szakasz idejére gyakorlatilag kifogytunk a gumikból. Természetesen nem a kemény gumi volt a jó választás, hiszen hat körrel a leintés előtt mindenki tövig nyomja a gázt. Eközben nekem problémáim voltak a tapadással – foglalta össze a címvédő.

Verstappen ámokfutása neki és a Red Bullnak is sokba került, hiszen míg ő eddig többé-kevésbé ott volt a McLarenek nyomában, most már 49 pont a hátránya az éllovas Piastrival szemben, a második Norris pedig 39 ponttal gyűjtött többet nála. A Red Bull pedig a negyedik helyre csúszott vissza a konstruktőrök között – igaz, egyéként Verstappen viszi a hátán a csapatot, az ő pontjai nélkül a mezőny végén kullognának a bikák.

Az FIA Verstappennek adott igazat

A sors fintora, hogy a versenyfelügyelők egyébként Verstappennek adtak igazat, és ha rajtuk múlott volna, a versenyzőnek nem kellett volna visszaadnia a pozíciót Russellnek. Félig-meddig megtette, és ennek rossz vége lett.

És ennek a jövőre nézve is következményei lehetnek. A Spanyol Nagydíj után ugyanis az FIA három büntetőpontot is kiosztott Verstappennek, akinek így már tizenegy szerepel a neve mellett. Tizenkettőért pedig eltiltás jár, hacsak nem évülnek el közben a büntetőpontok. Verstappen esetében a június végi Osztrák Nagydíj után évül el két pont, vagyis addig ki kellene bírnia újabb csínytevés nélkül, különben Kevin Magnussen után ő lesz a második olyan pilóta, akinek ilyen eltiltás miatt ki kell hagynia egy futamot.

Azaz Kanadában és Ausztriában Verstappennek minden lépésére figyelnie kell.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.