A honvédelmi nevelés befektetés a jövőbe – hangsúlyozta a Honvédelmi Minisztérium stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára a honvédelem tantárgy jövő évi tanévre vonatkozó bővítésének előkészítésére fókuszáló szakmai találkozón. Czermann János a Bálna Honvédelmi Központban tartott találkozón úgy fogalmazott, a tárca mindig jelentős szerepet vállalt a hazafias és a honvédelmi nevelés támogatásában,
a honvédelem tantárgy pedig kulcseleme annak, hogy a felnövekvő generáció tagjai tisztában legyenek a hazaszeretet fogalmával és annak fontosságával.
– Ezt támogatják az elmúlt években folyamatosan fejlesztés alatt álló honvédelmi nevelési programok is – emelte ki a helyettes államtitkár, hozzátéve, a hat évvel ezelőtt indul tematikus honvédelmi táborokban idén több mint 4500 diák vett részt és a részvételi szám folyamatosan nő. Emellett sikertörténetként értékelte az országos haditornaversenyt, amely azon túl, hogy szerteágazó honvédelmi ismereti tudásbázist biztosít a diákoknak, csapatmunkára is neveli őket.
– A Honvéd kadét program részeként csaknem 150 iskolában, megközelítőleg kilencezer diákot nevelnek a hazaszeretetre. Az idei tanévben hat iskolában – pilot jelleggel – elindított tantárgyat a tervek szerint a jövő tanévben 230 intézményben szeretnénk bevezetni
– hangsúlyozta Czermann János.
Takács Attila vezérőrnagy, a Honvéd Vezérkar főnökének területvédelmi helyettese elmondta, a sorkatonaság 2004-es felfüggesztése után a honvédség és társadalom fokozatosan eltávolodott egymástól, mígnem egy szakadék keletkezett a kettő között.
– A honvédelem tantárgy bevezetése éppen azt a célt szolgálja, hogy a fiatalokban érzelmi kötődés alakuljon ki honvédelem ügye iránt és pozitívan álljanak a Magyar Honvédséghez
– emelte ki, hozzátéve, hogy a tantárgyat kizárólagosan tanító katonai oktatókkal szemben számos – többek között a hitelességüket biztosító – követelményt szabtak meg.
Emlékeztetett arra, hogy a honvédelmi nevelés a honvédelem ügye iránt érzett felelősségtudat mellett fegyelmezett magatartásra és rendszerezett életvitelre ösztönzi a diákokat. A rendezvény előadásokkal folytatódott, a szakértők mellett katonaoktatók és a pilot programban résztvevő iskolák közül a Váci SzC Madách Imre Technikum és Szakképző Iskola igazgatója számolt be a tantárgy bevezetésének tapasztalatairól, külön kiemelve a diákok lelkesedését és nyitottságát.