Nincs elég szerelvény a HÉV-nél, két vonalon is megváltozik a menetrend

A visszatartott uniós források a HÉV-et is hátrányosan érintették.

Forrás: MTI2023. 12. 12. 16:55
Budapest, 2023. június 3. A budapesti helyiérdekû vasút (eredetileg BHÉV, köznyelvben csak HÉV) H5-ös (250-es vasútvonal; 2011-ig szentendrei HÉV) vonalán közlekedõ szerelvény a Szentlélek téri megállóba érkezik. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átmeneti járműhiány miatt január 8-tól változik a szentendrei és a ráckevei HÉV menetrendje – közölte a MÁV–Volán-csoport kedden.

A H5-ös (szentendrei) HÉV csúcsidőben gyakrabban, csúcsidőn kívül azonban a megszokottnál ritkábban indul majd. A H6-os (ráckevei) vonalán pedig a reggeli és délutáni órákban egy-egy járattal kevesebb vagy kisebb kapacitású járat közlekedik.

Mint írták, a MÁV–HÉV járműállománya mára jócskán túlteljesítette azt az élettartamot, amelyre tervezték, ezért a vállalat a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) felügyeletével 54 új HÉV-szerelvény beszerzését készítette elő. 

Ezt a beszerzési folyamatot lassította, illetve visszavetette az, hogy Magyarország nem jut hozzá az uniós források azon részéhez, amelyből ezek a közlekedésfejlesztési célkitűzések finanszírozhatók.

További kihívást jelentett, hogy az alkatrészellátás akadozóvá vált, bizonyos alkatrészek esetében pedig teljesen megszűnt, az alternatív szállítói láncok viszont – épp a járművek életkora és az általuk képviselt korábbi technológia miatt – nem állnak rendelkezésre vagy csak nehezen kiépíthetők –fogalmaztak.

E két tényező együttes hatása átmeneti járműhiányt eredményezett a MÁV–HÉV-nél: tartósan több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyi az összes járat forgalomba adásához szükséges volna. Magyarországon ugyanis csak olyan HÉV közlekedhet, amely az utasok biztonságát nem veszélyezteti

 – áll a közleményben. Hozzátették: a helyzet kezelésére a MÁV–HÉV szakemberei olyan átdolgozott menetrendre tettek javaslatot, amely az utasoktól a lehető legkevesebb alkalmazkodást követeli meg, miközben a HÉV-szolgáltatás a 2024-es évben is kiszámítható, ütemes menetrend mellett garantálható.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.