Összesen 15 légi járat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést Budapest Főváros Kormányhivatala az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések, illetve járattörlések miatt – adta hírül közleményében a kormányhivatal. Hozzátették, az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírságot is kiszabtak – együttműködtek.
Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak.
Mint írták, két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár, három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.
Kitértek arra, hogy azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatalnak nincs joghatósága, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket. Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését, és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.