Nagy gondba kerültek a régebbi Samsung telefonok, miután a gyártó SmartThings alkalmazásához kiadtak egy frissítés. Azok, akik telepítették a koreai cég frissítését, azt tapasztalhatták, hogy a telefon újraindítása után az eszköz már nem képes betölteni az Androidot.
A gyártó amúgy az elmúlt években nagyon előremutatóan állt a frissítésekhez, ugyanis hosszú éveken át tartó szoftveres támogatást ígér a telefonjai mellé, legyen szó akár az olcsóbb, akár a drágább készülékeiről. Ezt a vállalást pedig eddig hiba nélkül tudták tartani.
Az alkalmazások frissítésének tervezése mindig egy körülményes folyamat. Nem mindegy, hogy a készülékünkön milyen verziójú operációs rendszer fut,
ebben az esetben is az Android 12 rendszert futtató telefonokkal történt a probléma.
A Samsung, miután értesült a problémáról, visszavonta a félresikerült frissítést, majd javított verziót adott ki belőle, végül elnézést kért a kellemetlenségekért – írja az Origó.
Két lehetősége van azoknak, akiknek a telefonjával megtörtént a probléma. Az egyik, hogy elviszi a tulaj az eszközét a márkaszervizbe, ahol képesek adatvesztés és károkozás nélkül életet lehelni a készülékbe. A másik megoldás – amit otthon is meg lehet csinálni – pedig a gombokkal történő gyári alaphelyzetbe állítás, azonban ebben az esetben minden adat, beállítás, telepített alkalmazás törlődni fog a készülékről.
Ezeket a telefonokat érintette a probléma:
- Galaxy A90
- Galaxy M51
- Galaxy S10 Lite
- Galaxy S10e
- Galaxy S10
- Galaxy S10+
- Galaxy S10+ 5G
- Galaxy Note 10
- Galaxy Note 10+
- Galaxy Note 10+ 5G