Balliberális módszer: fejlesztés helyett brutális áremelés

Parkolási alternatívát kínál a fideszes politikus.

2025. 01. 07. 13:08
Intelligens megoldással egyszerűsíti a mobil parkolást a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

Budapest, 2017. december 22.Információs tábla a parkolás megkönnyítésére a budapesti Tisztviselőtelepen 2017. december 22-én. Kísérleti jelleggel hagyományos és intelligens megoldásokra épülő támogatási rendszert vezetett be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a budapesti Tisztviselőtelepen és a József Attila lakótelepen. Az eligazodást 254 ponton járda- és útburkolati jelek, matricák, száznál is több tájékoztató tábla, valamint jeladó berendezésekre épülő okostelefonos alkalmazás támogatja.MTI Fotó: Mohai Balázs
Fotó: Mohai Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Fejlesztés helyett brutális áremelés – csak a megszokott balliberális módszer” – írta legfrissebb bejegyzésében Szentkirályi Alexandra a fővárosi parkolási díjak emelésére reagálva. A Fidesz fővárosi frakciójának vezetője szerint ugyanis a lakossági parkolás árának drasztikus emelése nem megoldás. 

– Értem én a túlzsúfoltságot, a parkolóhelyek hiányát, hogy dugó van, hogy túl sok az autó. De ennek a lakossági parkolás 10, 16,7 és 250-szeres emelése a megoldása? Azért büntetnek, mert ott élünk? Milyen dolog ez?

– adott hangot felháborodásának a kormánypárti politikus, hangsúlyozva, az összegek is aránytalanok és magasak, ráadásul a befolyt bevételekből nem látott még tervezett P+R vagy közösségi közlekedési fejlesztési terveket.

– Ferencvárosban például a második autóra néhol már évi 150 ezer forintot kell kiperkáljanak az ott élők

– fogalmazott Szentkirályi Alexandra, kitérve arra is, hogy mi lesz azokkal az egész életükben Budapesten élő családokkal, melósokkal, akik nem hobbiból tartanak autót. Ők másodrangú budapestiek? Ők költözzenek el?

– Szerintünk ez egy rossz irány, a lakossági parkolás brutális áremelése a kerületek élhetőségét és versenyképességét rontja tovább. Ezzel is felgyorsítva a budapestiek külsőbb kerületekbe és agglomerációba költözését és a belváros elnéptelenedését – írta a politikus, hozzátéve,

drágítás és tiltás helyett a P+R-fejlesztések és a kötött pályás alternatívák kínálása a jó irány, 

így lesz kevesebb autó és jobb levegő Budapesten.

 

 

A borítókép illusztráció (Fotó: Mohai Balázs)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.