– A fővárosi képviselők nagy része új, nem látott közelről vállalatot, nem látott közelről önkormányzatot. Azt kellene látniuk, milyen pénzügyi helyzet alakult ki, hogy recseg-ropog a főváros költségvetése – fogalmazott a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke, aki szerint ehhez képest jönnek az olyan, Vitézy Dávidhoz köthető új ötletek, mint például járjon a tovább a metró éjszaka, ami több száz millió forintos éves költség. Gulyás Attila az ATV-ben azt mondta,
Vitézyről azt tartják, hogy jól ért a közlekedéshez, pedig nem közlekedési szakértő. – Maradjunk abban, hogy szerintem egy villamosvezető nagyobb közlekedési szakértő: semmiféle közlekedési végzettsége nincs, egy tanfolyamot se végzett el. Menetrendeket szeret szerkeszteni, de a végzettsége alapján nem szakértő, hobbiszinten szereti a közlekedést
– vélekedett Gulyás Attila.

A szakszervezeti vezető beszélt a budapesti tömegközlekedésről és egy esetleges figyelmeztető sztrájkról is, miután Karácsony Gergely három közműcég kifizetését is leállította. – A működési feltételek biztosítottnak látszanak, ám ez csak egy pillanatnyi állapot. A június 8-i béreket megkapják a dolgozók, de a munkáltatói járulékokat már nem tudja befizetni a BKV – tudatta a szakszervezeti vezető, aki szerint ez a helyzet egy hónap múlva már nem lesz tartható.
– Heteken belül fogy el a maradék pénz, ami van, miközben a fővárosi cégek közül a BKV, a BKK folyószámlahitelekből él. A szakszervezetek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az összeomlás ne következzen be, de a helyzet tényleg nagyon súlyos
– hangsúlyozta, hozzátéve, hogy ha a főváros összeomlik, a fővárosi szolgáltatások leállnak, az három napon belül „hazavágja az ország gazdaságát”. – És akkor jön az ország leértékelése, ami senkinek nem állhat érdekében. Még annak sem, aki úgy gondolja, hogy politikai haszna származhat Budapest csődjéből – emelte ki az ATV-ben Gulyás Attila.