Az utasok bosszúsak a mobilfizetés lehetősége miatt

A BKK saját stratégiájának megfelelően igyekszik a papíralapú jegy- és bérletértékesítésről az online árusításra áttérni. Ha azonban az ember le akarná tölteni az applikációt, elsőnek az utasok lesújtó véleménye és rendkívül alacsony értékelése ötlik a szemébe.

Kerékgyártó György
2021. 08. 01. 14:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Teljesen esetleges, hogy a külsőbb kerületekben hol talál BKV-jegyautomatát az utas, és az is, hogy a megtalált készülék éppen működik-e, elfogad-e készpénzt és kártyát is, illetve milyen címletekkel lehet rajta fizetni – ezzel a problémával kerestük meg néhány hete a BKK-t, miután több BKV-járat vonalát is teszteltük. Azt a kérdést is feltettük, hogy a közlekedési vállalat miért nem szerel fel minden egyes járműre automatát, ahogyan az sok európai nagyvárosban történt. A válasz ez volt:

„mivel az értékesítési hálózat fenntartásának jelentős költségei vannak, azonban Budapest önkormányzatának nem állnak rendelkezésre korlátlan erőforrásai a közösségi közlekedés finanszírozására, ezért ebben a tekintetben is a gazdaságos, hatékony működésre kell törekednünk”.

A BKK arról is tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy a saját stratégiájában két megoldás szerepel, és mindkettő bevezetése már korábban megkezdődött. Az egyik az első ajtós felszállás kiterjesztése a busz- és trolihálózat egészére, ebben a járművezetők értékesítik, illetve ellenőrzik a jegyeket. A másik pedig a jegyek és bérletek online értékesítése. „A mobiltelefonos értékesítés és az elektronikus jegyrendszer fejlesztésére törekszünk, megfelelve a kor technológiái lehetőségeinek, illetve összhangban Budapest önkormányzatának Otthon Budapesten stratégiájával” – írta lapunknak a közlekedési vállalat.

Az online értékesítéssel kapcsolatban a Bkk.hu/mobiljegy oldal tájékoztat. A mobiljegy vagy -bérlet használata elvileg egyszerű. A Közlekedési Mobiljegy elnevezésű applikációt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán keresztül lehet letölteni a két nagy appstore-ból, használatát pedig így írja le a BKK-honlap: „a bérleteket – hasonlóan a napijegyekhez – a vásárlást követően nem szükséges érvényesítened. Első ajtós felszálláskor és a metróállomás területére lépve, kérjük, olvasd be okostelefonoddal a kihelyezett kódot, és mutasd fel a megjelenő ábrát a sofőrnek vagy a személyzetnek.”

A valóságban azonban már nem működik ilyen egyszerűen a folyamat. Tanulságos, hogy a felhasználói vélemények alapján az alkalmazás rendkívül alacsony, 2,2-es értékelést kapott, a szöveges hozzászólásokból pedig pontosan kiderül, mi a gond: „Otthon megvásároltam a jegyemet, mire a busz megérkezett, az alkalmazásba nem lehetett belépni, hogy érvényesíteni tudjam azt… Igazán csinálhatnának ezzel valamit, mert elég kellemetlen lesz büntetést kapnom, miután kifizettem a jegyem. (Helyben nincs lehetőség jegyvásárlásra)” – írja az egyik hozzászóló.

„Az hagyján, hogy az alkalmazás hajlamos befagyni/kiléptetni pont akkor, amikor sietne az ember, azonban a tegnapi napon folyamatosan vonta le a pénzt a kártyámról,

egészen addig, hogy már mínuszba ment az egyenlegem… Kerüljétek, ha lehet, ha pedig nem, soha, ismétlem, soha ne mentsétek el a kártyát…” – írja egy másik.

A BKK-honlap szerint van lehetőség másik alkalmazás segítségével is jegyet venni, ilyen a Simple, amely 4,2-es értékelésével lényegesen jobban teljesít, de a szöveges hozzászólások ezzel kapcsolatban is sok bosszantó hibáról számolnak be. „Jó hogy van, de az életem nem bíznám rá…

Állok egy kassza előtt a sorban… Elindítom az appot, hogy nfc-s fizetés lesz… Erre regisztráljam újra a kártyámat… Adjak meg újra jelszót… Aha… még jó, hogy kéznél volt a bankkártyám, mert reggel 7-kor az én anyám szidták volna a sor feltartásáért”

– olvassuk az egyiket. „Szintén Visa-kártya-probléma, nem tudok vele fizetni. A megjelenő üzenet a telefonon a következő: Ez a kártya nem állítható be érintéses fizetéshez. Az Ön bankja ezt a funkciót ezen a kártyán még nem támogatja. Mikor lesz támogatott a Visa?” – így a másik. Egy újabb szerint pedig: „újfent a »szolgáltatás nem elérhető« és a bérletem »ezen a készüléken nem használható« hibaüzenet fogadott reggel, amikor szálltam fel a buszra. Még jó, hogy ismer a sofőr. Szeretem használni az elektronikus formát, eddig nem is volt gond, de sajnos nem megengedhető, hogy a szolgáltatás nem elérhető…”

A hozzászólások dátumozásából az olvasható ki, hogy a problémák visszatérők, és a napokban is észleltek ilyeneket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.