Rendületlenül halad a Modern városok program, amelynek köszönhetően az évtized második felének legmeghatározóbb beruházásai valósulnak meg hazánk megyeszékhelyein – nyilatkozta lapunknak a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos. Gyopáros Alpár kifejtette: a program nagyszerűsége abban rejlik, hogy a városok maguk határozhatták meg fejlesztési céljaikat, a saját igényeik szerint. Így egy-egy megyei jogú város, a nagy úthálózat-fejlesztésekhez szükséges forrásokkal együtt akár több évtizedes költségvetését is megkapja céljainak megvalósításához. – A program 270 beruházást támogat négyezermilliárd forintot meghaladó fejlesztési forrással, ebből már több mint kétezermilliárd forintot meg is kaptak az érintett települések. Ez soha nem látott mértékű támogatás a megyei jogú városok életében. Az összeg kétharmad részét a magyar kormánya biztosítja – fogalmazott a politikus.

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Gyopáros Alpár kiemelte: a 270 beruházásból több mint 110 részben vagy egészben már megvalósult. A Modern városok program forrásainak felét a közúti és vasúti fejlesztések teszik ki, amelyek jelentősen megkönnyítik hazánk lakosságának mindennapi életét. – A kormány vállalása, miszerint 2025-ig mind a 23 megyei jogú város csatlakozik a hazai gyorsforgalmi úthálózathoz, jól halad, még négy megyeszékhely esetében folynak kisebb-nagyobb munkálatok, 19 városba viszont már jó minőségű, négysávos úton juthatunk el – hangsúlyozta a kormánybiztos.
Márki-Zay politikai alapon támad
A politikus rámutatott arra, hogy a beruházások másik részét az élet minden területére kiterjedő lokális fejlesztések teszik ki, csaknem kétezermilliárd forint értékben. – A médiában olykor negatív véleményeket is hallani. A Modern városok program legnagyobb kritikusa Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere, aki szerint a program leállt. Ez természetesen nem igaz. Hódmezővásárhelyen is csak az önkormányzat kezelésében lévő fejlesztések akadoznak, az állami beruházások szépen haladnak.
Példaként említhető a Lázár János (Fidesz) irányításával megvalósuló tram-traint, de szintén az országgyűlési képviselő koordinálásával jön létre vasúti kapcsolat Szeged és Szabadka között, és újul meg a Békéscsaba és Szabadka közötti vasúti pálya, amelyet villamosítanak is – mondta el Gyopáros Alpár. Hozzátette: Hódmezővásárhely esetében arról van szó, hogy Márki-Zay Péter határidőket módosít, tétlenkedik, a város érdekeinél előbbre helyezi saját politikai ambícióit, a programot pedig eszközként használja a kormány elleni uszításra.