A járványügyi helyzet miatt nem lehet összehívni a főváros közgyűlését, ezért november 25-én Karácsony Gergely főpolgármester egy személyben döntött sok előterjesztésről. Ezek között szerepel a XV. kerületi Erdőkerülő és Zsókavár utca felújítása.
Aki ismeri Újpalota ezen részét, tudja, hogy mindkét utca nagyon régóta vár felújításra:
a toldott-foldott, gödrös aszfalt mindenkinek megkeseríti az életét, akinek arra kell közlekednie.
Ezek az utcák ugyan kerületi tulajdonban vannak, de a gondozásuk a főváros dolga. Ezért van szükség arra, hogy a helyi önkormányzat képviselője lobbizzon azért, hogy a főváros mielőbb vegye bele az említett utcákat az útfelújítási programjába.
Hajdu László leköszönő XV. kerületi polgármester ügyes lobbizásával dicsekedett 2018-ban egy szórólapon Cserdiné Németh Angéla, aki akkor polgármesteri jogkörben eljáró alpolgármesterként már ténylegesen átvette elődjétől Rákospalota, Pestújhely és Újpalota vezetését. A szórólapon az áll, hogy „Hajdu László kezdeményezése alapján 2018. május 11-i ülésén Budapest főváros városfejlesztési, közlekedési és környezetvédelmi bizottsága úgy döntött, hogy 2019-ben biztosítja az Erdőkerülő utca és a Zsókavár utca felújítását”.
Tehát
a Tarlós István vezetése alatt működő fővárosi önkormányzat támogatta a projektet.
Október közepén érdeklődtünk a főváros sajtóirodájánál, mikorra várható lépés Újpalotán, és akkor azt a választ kaptuk, hogy az említett két utcában már jövőre lesznek útfelújítások. A kissé homályos megfogalmazás (értsd: lesznek útfelújítások) értelmét akkor fogtuk fel, amikor elolvastuk a november 25-i döntéshez benyújtott előterjesztést. Abban ugyanis az áll, hogy „tekintettel az előkészítés, közbeszerzési eljárás időszükségletére, a kivitelezéshez szükséges időtartamra, a kivitelezés befejezése 2022. évre áthúzódhat, valamint a műszaki átadás-átvételt követő, egyéves műszaki ellenőri utó-felülvizsgálat miatt a feladat teljes befejezése 2023. évre várható”. És valóban, a november 25-i jegyzőkönyv is 2021–2023 közé ütemezi a projektet.
Ez azt jelenti, hogy
az ígérthez képes négy évvel többet kell az újpalotaiaknak várniuk.
Amikor október közepén érdeklődtünk, a fővárosi válaszban a következő mondat szerepelt: „A XV. kerületben valóban több út van rossz állapotban, hiszen 2014-től 2019-ig a fideszes fővárosi vezetés egyetlen utat sem újított fel, hiába kérte erre a kerület polgármestere”. Most már azonban bajos visszafelé mutogatni, hiszen egy éve a szivárványos koalíció vezeti a fővárost is, a XV. kerületet is. Vajon miért nem tudnak mégsem felgyorsulni a fontos projektek?