Nincs könnyű helyzetben a XV. kerület. A lakótelepből és két kertvárosi részből álló, nyolcvanezret meghaladó lélekszámú kerületben rengeteg útburkolat állapota gyászos, autóval közlekedni itt bosszúság.
A probléma nem újkeletű. A kerületben, amelynek élén a 2010-14-es ciklust leszámítva mindig baloldali vezetés állt, néhol évtizedek óta nem történt semmi. Mindennek gyökere az, hogy más-más közterületeknek más a tulajdonosa, illetve a kezelője. Az olyan fővárosi tulajdonú főútvonalak, mint a Szentmihályi út, amelyek a főváros tulajdonában és kezelésében is állnak, rend van, ezeket karban tartják. Az önkormányzati tulajdonú és kezelésű kisebb utcák, mellékutcák a kerület több pontján is rendkívül rossz állapotúak, de ezeket az önkormányzat kátyúzza, illetve ahogy a rendelkezésre álló források engedik, igyekszik egy-egy felújítási programba bevonni. A folyamat rendkívül lassú, de legalább nyoma van.

Az igazi gondot azok az útvonalak jelentik, amelyek kerületi tulajdonban állnak, de a főváros kezeli őket. Ilyen a Zsókavár utca, az Erdőkerülő utca és a Rákos út. Kérdésünkre, hogy miért késik ezeknek az utcáknak a rendbe tétele, a főváros sajtóosztályától a következő választ kaptuk: „A XV. kerületben valóban több út van rossz állapotban, hiszen 2014-től 2019-ig a fideszes fővárosi vezetés egyetlen utat sem újított fel hiába kérte erre a kerület polgármestere”.
Ezzel a válasszal azonban baj van. Az akkor még polgármesteri jogkörben eljáró alpolgármesterként dolgozó DK-s Cserdiné Németh Angéla ugyanis már 2018 nyarán arról értesítette a lakosságot, hogy az akkor már az Országgyűlésben ülő Hajdú László még polgármesterként beadványt nyújtott be a fővárosi közgyűlésben, amire megérkezett a válasz: a Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság május 11-én döntött arról, hogy 2019-ben biztosítja a Zsókavár és az Erdőkerülő utca felújítását. Ezek a munkálatok azonban nem kezdődtek meg, annak ellenére sem, hogy a baloldal budapesti győzelme után Németh Angéla lett az elnöke pontosan annak a testületnek, a Városfejlesztési és Közlekedési Bizottságnak, amely az útfelújításokért felel, ráadásul tagja lett két másik bizottságnak is: az egyik a Közbeszerzési Bizottság.