Mindenből többet kap a Maybach legújabb limuzinja

A hírek szerint egy-két éven belül akkumulátoros-elektromos hajtással is választható lesz majd az autó.

Nem véletlen, hogy Kínában tartotta a világpremierjét az új Mercedes-Maybach S-osztálynak a gyár, hiszen arrafelé nagy keletje van a sofőrös limuzinoknak, és a helyi szabályozás ugyan megdrágítja a nagy méretű benzinmotorok használatát, de azért szívesen fizetnek be például a V12-es biturbóra is az ügyfelek, ami az új autónál 680-as jelzéssel, változatlan, 612 lóerős teljesítménnyel (900 Nm) kerül a motortérbe.

Európában ez a blokk nem lesz választható, mifelénk az egyébként középső, 580-as jelzésű lágyhibirid V8-as biturbó (503 LE/700 Nm) lesz a csúcs, a belépőszintet a 3,0 literes soros hathengerest használó plug-in hibrid hajtás jelenti majd (amit egyébként érdektelenség miatt nem visznek majd azokra a piacokra, ahol a V12-es megmarad…). A hírek szerint egyébként egy-két éven belül akkumulátoros-elektromos hajtással is választható lesz majd a limuzin.

Alapfelszerelésként kapja az autó Chauffeur csomagot és a gyár által Executive üléseknek nevezett két hátsó fotelt, ugyanis a Mercedes-Benz meg van győződve arról, hogy a tulajdonos ott fog majd utazni. A hátsó üléseknél az ülőlapot, a háttámlát is lehet állítani, gombnyomásra lábtámasz is előbukkan, a masszázsfunkció pedig a korábbinál nagyobb felületen aktív, értsd több izmot mozgat meg a nagy tespedés közepette.

A hétköznapi S-osztályhoz képest több fát használnak a belső térben, rózsaarany-cérnával készül a díszvarrás (természetesen más szín is választható), és a 30 hangszórós hifi aktív zajkioltása is az eddigi legjobb, amit szériaautóban megvalósítottak. Csak itt érhető el a Maybach megrendelésére készített No.12 névre hallgató, babérillatot megidéző egyedi illatosítópatron.

Az új Mercedes-Maybach S-osztály számára készítettek egy dedikált Maybach üzemmódot is, ilyenkor az alapfelszerelésként adott légrugózás még kényelmesebb haladást tesz lehetővé, a gázpedál érzékenysége csökken, a váltó 2-es fokozatból indul és finomabban kapcsol. A sofőr dolgát nagyban megkönnyítő – 5,5 méteres karosszériáról és 3396 mm-es tengelytávolságról beszélünk – hátsókerék-kormányzás itt is elérhető, akár a nagyobb, akár 10 fokos kerékelfordulást is lehetővé tevő rendszer.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.