Csiszolt gyémánt – Fiat teszt

Mára egész almárkát alapozott a legkisebb modell sikerére a Fiat.

null

Minden eddiginél több lehetőséget kínál a Fiat arra, hogy a nemrégiben megújult életstílusminijét saját ízléséhez igazítsa a kedves vásárló. Ezek között találjuk a tesztautón látható kétszínű megjelenést is. Ezt csak azért emeljük ki, mert a sárga-fekete fényezés meghaladja a magyar hatóságok tudását, a forgalmiban „kék”-nek titulálták az autót. A rendszám alapján a központi nyilvántartást ellenőrző VÉDA-rendszer meg majd automatikusan jelez…

Fiat 500
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Noha teljesen újrarajzolták az orr megjelenését is, valójában az immár gyűrű formájú, középen a karosszéria színére fényezett betétet tartalmazó hátsó lámpáról lehet könnyen felismerni a legújabb változatot. Belül már egyszerűbb a dolga a sofőrnek, hiszen immár teljesen digitális műszeregység informálja a történésekről.

Sportosnak szánták a fekete belsőt, de a 69 lóerő nem ezt igazolja
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az alapáron adott uConnect fejegység kijelzője nagyon kicsi, de már kínálja a legújabb kütyükapcsolódási lehetőségeket is. A sárga-fekete üléskárpit jól néz ki, viszont a fekete műszerfalbetétnél vidámabbat is el lehet képzelni; vagy épp rendelni. Az ablakemelő-kapcsolók miatt még mindig széles a váltókonzol, egyébként maradt az elöl tágas, hátul passzentos utastér, a csomagtér könnyedén megbirkózik egy átlagos bevásárlással.

A gyűrű formájú hátsó lámpák árulkodnak a legújabb változatról. Városban cirkáláshoz elég az 1,2-es, autópályán már megfontolt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A csöppséget a halk alapmotor, az 1,2 literes, szívó benzines mozgatta megfontolt dinamikával, nyomatékra hangolták a motort, lehet pörgetni, de felesleges. A lendületes autózáshoz viszont jó partner a felfüggesztés, a kormány egy kicsit érzéketlen még úgy is, hogy nem használja az ember a szervorásegítést növelő City-módot. Autópályán is tisztességesen helytáll, valahol 120 km/óránál lépi túl az optimális üzemelési pontját a motor, tempomattal haladva 110 km/óránál a pillanatnyi fogyasztásmérőn 6,0 l/100 km-ig terjedő értékeket lehet olvasni, 130-nál pedig 7,0 l/100 km feletti számokat mutat.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Oroszország után Franciaországban is becsődölt ez a sportkocsi

Csődvédelmet kért a francia MPM Motors, amely nagyszabású tervekkel rendelkezett a jövőre nézve, de azokat már nem valósítja meg – írja az Autó-Motor.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.