A józanságról szól – Kompakt egyterű Peugeot teszt

Manapság egészen ritka, de vannak olyan modellek, amelyek csúcsváltozatban is racionálisak tudnak maradni.

null

Nem lehet azzal vádolni a PSA-csoportot, hogy elkapkodta volna a Peugeot Partner/Citroën Berlingo család leváltását, az aktuális nemzedék 2008-ban debütált és tavaly esett át egy fazonigazításon. A jobban felszerelt változatok frontján már LED-es nappali fény világít, illetve városi vészfékező növeli a biztonságot. A Peugeot személyszállító változata, a Partner Tepee ugyanakkor minden finomítás ellenére is megmaradt józan autónak, és ezt az ára is alátámasztja.

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Aki egy új kompakt egyterűvel szemez, az tisztában van vele, hogy a közepes felszereltségű modellekért is mélyen a zsebbe kell nyúlni. Ha nem tudjuk vagy akarjuk egy garzonlakás árát elkölteni családi autóra, alternatívaként szóba jöhet például a Partner Tepee is, hiszen 1,6-os, 120 lóerős dízelmotorral, terepjárós Outdoor kiegészítőkkel (+15 mm-es emelés, fényezetlen elemek) és teljes felszereltséggel (klímaberendezés, tempomat, könyöktámaszok stb.) is „megáll” 5 684 000 Ft-nál.

Az ablakemelő kapcsolóit a váltó mellett találjuk, a műszeregység felett rekesz rejtőzik. A pedálrend lépcsős
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Csak összehasonlításképpen: az 5008-as egyterű legolcsóbb változata a 120 lóerős dízelmotorral 6 610 000 Ft-ot kóstál, a német konkurencia pedig még drágább.

Méretét meghazudtolóan tágas a Partner Tepee
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Szóval a Partner ára nagyon rendben van, néhol azonban lehet érezni a spórolást. Zömében olcsónak ható plasztikok borítják a műszerfalat és az utasteret, de sehol sem „fájó” mértékben, csak látszik, ez a kocsi más vevőkört szólít meg, mint mondjuk az említett 5008-as. Használat közben viszont nagyot domborít az autó, ugyanis kompakt külméretei (hosszúsága 4,38 m) ellenére bőséges a helykínálata.

Alaphelyzetben is óriási a csomagtartó, az ülések előrebillenthetők és kivehetők
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hátsó ülései különállók, a karosszéria szélességét pedig mutatja, hogy ha a két szélső helyre gyerekülések vannak bekötve (a középső nem isofixes), közöttük még egy felnőtt viszonylag kényelmesen elfér. A sok rekesz mellett a lehajtható asztalkákért is dicséret illeti az autót, amelynek egyébként hatalmasak az üvegfelületei – a körkilátás nem is lehetne jobb. A két oldalsó, hátsó tolóajtón keresztül könnyű a ki- és beszállás, a méretes csomagtérajtóval viszont mindig számolni kell, mert nagy helyet kell hagyni a Partner mögött, hogy ki tudjuk nyitni.

A modellfrissítés óta tolatókamera is kérhető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A raktér egyébként már alaphelyzetben is gigászi, de ha nem lenne elég a 675 liternyi kapacitás, a hátsó üléseket előrebillenthetjük, sőt ki is vehetjük, így a teljes befogadóképesség kereken 3 m3.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Szokni kell az 550 Maranello Breadvan Hommage megjelenését

Az 1962-es Ferrari 250 GT SWB Breadvan szellemiségét adaptálta a holland Niels Van Roij Design egy 550 Maranello karosszériájára – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.