A legek túraendurója – Ducati Multistrada V4 bemutató

Joggal pályázik a legsportosabb túraenduró címére a Multistrada új nemzedéke, mely a V4-es blokkon kívül igazi műszaki ínyencségeket is tartogat.

null

Létezik lóerőháború a túraendurók között? Abszolút! Aki figyelemmel kíséri a piac alakulását és az új modelleket, pontosan látja, hogy a Ducati és a KTM egymásra licitálva jelentkezett olyan on-off gépekkel, amelyek teljesítménye racionális okokkal nehezen magyarázható. De a fejlesztési verseny már csak ilyen, a Ducati konstruktőrei pedig nem arról híresek, hogy zavarba jönnének egy nagy feladat kapcsán: a cél az volt, hogy megalkossák a legsportosabb túraendurót! Az új Multistrada ilyen lett – olvasható az automotor.hu-n.

A vadonatúj, alumínium monocoque váz köré épülő, negyedik generációs Multistrada legérdekesebb pontja kétségkívül az 1158 cm3-es, V4-es blokk. Természetesen neve is van, az olaszok az egyszerű, de jól csengő V4 Granturismo jelöléssel illetik. Az egy dolog, hogy nincs még egy ilyen hengerelrendezésű motor a szegmensben, de az sem mellékes, hogy 170 lóerős csúcsteljesítményével a legcombosabb túraenduró. A mindössze 66,7 kg-os erőforrás karaktere nagyon eltérő a felmenő L2-eséhez képest, rövid lökete miatt jóval 10 ezer feletti percenkénti fordulatra képes a főtengelye. Fontos változás az is, hogy a Ducati nem dezmodromikus szelepvezérlést alkalmaz, helyette hagyományos módon rugók mozgatják a szelepeket, a hézagállítás 60 ezer kilométerenként vagy évente lesz esedékes. Érdekes, hogy a szervizperiódusok kitolása a motorkerékpár-ipart is elérte, a Multistradát csak 15 ezer kilométerenként kell olajcserére vinni, ami a teljesítmény fényében komoly vállalás.

Látványra is tetszetős az új Multistrada
Fotó: Facebook

Miközben a Streetfighter csupasz gépre hajazó fényszóróiról könnyedén felismerhető az új nemzedék, arányai és fejidom-kialakítása miatt le sem tagadhatná elődeit. Már az alapváltozat is komplett elektronikai csomaggal érkezik (kanyar-ABS, kipörgésgátló, egykerekezés-gátló), de az S verzió mindezt megfejeli félaktív futóművel, kanyarfényszóróval, Brembo Stylema féknyergekkel, kulcs nélküli indítással, gyorsváltóval és 6,5 colos központi kijelzővel – utóbbihoz a telefonunkat is párosíthatjuk. A legfontosabb műszaki újdonság azonban a holttérfigyelő és a távolságtartós tempomat bevezetése. Mivel ezeket a vezetéstámogató rendszereket a Bosch fejlesztette, minden bizonnyal a konkurenciánál sem kell sokat várni rá, hogy megjelenjenek, mindenesetre az olaszok így is büszkék lehetnek arra, hogy elsőként a Multistrada kínálja ezeket a segédeket.

A teljes cikket IDE KATTINTVA olvashatják el.

Házkutatást tartott az FBI a motorgyártó kaliforniai irodáiban

Az amerikai szövetségi nyomozóiroda (FBI) mintegy 30 ügynöke tartott házkutatást még december 17-én a Ducati North America irodáiban, ahol iratokat foglaltak le.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.