A Sony nem tervezi a villanyautó-gyártást, de nem állt le a fejlesztéssel

Két évvel ezelőtt mutatta be a Sony a Vision-S tanulmányt, amelynek nem tervezi a sorozatgyártását, de azért továbbra is költ a projektre – írja az Autómotor.hu.

null

A 2020-as CES kiállításon lepett meg mindenkit a Sony azzal, hogy bemutatta a működőképes Vision-S elnevezésű tanulmányautóját, az idei virtuális CES kiállításon arról adtak hírt, hogy folyik az autó közúti tesztelése – a Magna-Steyr segítségével jutottak el a fejlesztésnek ebbe a stádiumába. Azonban hiába kerül egyre közelebb a sorozatgyártáshoz az autó, a Sony a Car and Driver magazin kérdésére elárulta, hogy nem szerepel a tervei között a sorozatgyártás és forgalmazás. Azonban a fejlesztéssel nem állnak le, hanem tovább fejlesztik az önvezető technológiát, amely jelenleg 2+ szinten van, azaz autópályán magától képes sávváltásra az autó, illetve önmagától tud parkolni, és a tervek szerint szeretnék elérni a 4-es szintet a jelenlegi szenzorokkal.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Karbon karosszériára vált a Praga Cars

Az eddigieknél könnyebb és merevebb a Praga R1 karosszériája annak köszönhetően, hogy teljes egészében karbonból készül.

Nem változott a Praga R1-es megjelenése, mégis az összes karosszéria- és vázelem új, mivel azokat karbonból készítik mostantól kezdve, a szövetszerkezetbe pedig zylon-szálakat sütnek bele. Megváltoztatták a padló kialakítását annak érdekében, hogy optimálisabban áramoljon a levegő a hátsó diffúzorhoz, ennek, és a többi légterelőnek az átalakításával sikerült úgy átalakítani az aerodinamikai csomagot, hogy 15%-kal nőtt a leszorító-erő nagysága, miközben 5%-kal csökkent a légellenállás.

Az erőforrást továbbra is a 2,0 literes R-A-Praga T turbómotor, amely a Renault-Alpine blokkra épül, de saját elektronikát használ. A teljesítménye 365 lóerő, a maximális nyomaték 410 Nm, az újraprogramozásnak köszönhetően egyenletesebb lett a teljesítményleadás, a vezető jobban tudja adagolni az erőt. Az átalakított aerodinamika kanyarban, a rugalmasabb erőforrás pedig kigyorsításnál teszi gyorsabbá a Praga R1-est, ami 3G-s keresztgyorsulást képes elérni.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.