Futárok álma az Okinawa új villanymotoros robogója

Kifejezetten a pár kilométeres távolságra történő áruszállításra fejlesztették ki a Dual nevű robogót.

null

Indiában népszerűek a motorkerékpárok, amelyeket személy- és teherszállításra egyaránt használnak. A helyi Okinawa Scooters most elkészítette a Dual nevű modelljét, amely kifejezetten rövid távú teherszállításra lett optimalizálva.

Egyszerű, csővázas a felépítés, a hátsó kereket pedig egy mindössze 250 Watt, azaz 0,3 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja, amivel 25 km/óra az elérhető csúcssebesség – így Indiában segédmotorkerékpárnak minősül a gép, jogosítvány nélkül vezethető és nem kell regisztrálni sem a hatóságnál.

A 75 kg-os saját tömeghez 200 kg-os terhelhetőség tartozik, amelynek kihasználására első- és hátsó csomagtartókat is kaphat a gép, opcionálisan egy utasülés beépítésére is van lehetőség. Az Okinawa Dual akkumulátora kivehető, alapáron 2,6 kWh-s jár, amivel 130 km az elméleti hatótávolság, de lehetőség lesz kérni kisebb kapacitású (1,3 kWh) darabot is olcsóbban.

A töltési idő 80%-os szintre 90 perc a nagy akkumulátornál, 45 perc a kisebb kapacitásúnál, a 100% 5, illetve 3 óra alatt érhető el normál, 230 V-os konnektort használva. Az 58 998 rúpiás indulóárban (240 ezer Ft) még nincs benne a csomagtartó, amelyért felárat kérnek.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

A villanymotoros bringázás egyre gyakoribb dolog

A bringázás mindeddig csak kivételes országokban vált a motorizált közlekedés számottevő alternatívájává, például Hollandiában, Dániában. Az utóbbi időben viszont annyira megugrott a kerekezők száma, hogy mobilitási forradalomról beszélhetünk. A benzin- és dízelmotoros kocsik megbélyegzése, kitiltása, a drága, de kevesebbre képes villanyautók erőltetett elterjesztése elbizonytalanítja az autóvásárlókat, egyre frusztrálóbb közlekedés csorbítja jelentősen a vezetés örömét – írja az Autó-Motor.

A fiatalabb generációk kezdenek elfordulni az autótartástól. Át lehet térni a komfortos, megbízható tömegközlekedésre, de a COVID-pandémia elriaszt tőle.

A mikromobilitás (elektromos roller és egyéb gördülő eszköz) csak egy szűk réteget vonz. Ideálisnak tűnik kerékpározásra váltani, de az bizony strapás, izzasztó… Mármint eddig az volt a bringázás.

Tovább

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.