Hegyi mentőket segít a legújabb Toyota RAV4-es

A virtuális Tokyo Auto Salonon mutatta meg a Toyota a RAV4-es szabadidő-autóból készített Mountain Rescue tanulmányt – írja az Autómotor.hu.

null

A hegyi mentők munkáját koordináló mobil parancsnoki egységként alakították át a Toyota fejlesztői a RAV4-es szabadidő-autót a 2021-es, virtuális Tokyo Auto Salon-ra. Az ötlet szerint nem ezzel fognak majd a vadon közepére hajtani, hanem ez a parancsnoki jármű, amely megközelíti a helyszínt, ahonnan aztán koordinál a mentésben résztvevő szakemberek és a távolról érkező segítség – mentőautó, mentőhelikopter – között, ehhez pedig a legmodernebb kommunikációs berendezésekkel van felszerelve, például drónok segítik a kapcsolattartást olyan területeken, ahol netán nincs mobilhálózat-lefedettség.

Fotó: Flickr

A karosszéria több pontján elhelyezett LED-es fényszórók kivehetőek, azok tehát nem csak az autón használhatóak, de a mentésben segítő emberek számára megkönnyítik a tájékozódást sötétben. Az egyébként kihasználatlan, lökhárító mögötti üregeket kívülről hozzáférhető tárolókká alakították, a lökhárító sarkaiba lépcsők kerültek, amivel a tetőcsomagtartóhoz való hozzáférés lett könnyebb. Az utastérben csak annyi a változás, hogy a gyári műszeregység helyére egy nagyobb képernyővel rendelkező, a speciális mentők által rendszeresített programot futtató fejegység került a Toyota RAV4 Mountain Rescue esetén.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Álcázva debütált a Škoda olcsó SUV-ja + videó

Kifejezetten az indiai piac számára fejleszti a Volkswagen konszern legújabb szabadidő-autóját, a Škoda Kushaq nevű kompakt modellt.

A Volkswagen-konszernen belül a Škoda márka kapta feladatul az indiai piac meghódítását, ennek érdekében egy dedikált, 250 főt foglalkoztató fejlesztőrészleget hoztak létre az országban, ahol a kifejezetten helyi igényekre szabott Kushaq nevű szabadidő-autót készítették el, az előzetes a tavaly bemutatott Vision In tanulmány volt.

Az alapot az MQB A0 építőkészlet dedikált változata jelenti, amelyet a helyi körülményekhez adaptáltak, a drága műszaki megoldásoktól megszabadultak, és például nem tesztelnek -40°C-os körülmények között, hiszen India nagy részén trópusi az éghajlat. A szériaváltozat majd márciusban debütál, addig is az első indiai újságírók lehetőséget kaptak az álcázott prototípusok kipróbálására, igaz, nem közölhetnek semmit sem a benyomásaikról, csak azt tudjuk, amit a gyár elárult.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.