Itt a francia gyártó olcsó SUV-ja – India számára

Hivatalosan is leleplezték a 4 méternél rövidebb Renault Kiger szabadidő-autót, amelyet az indiai piac számára fejlesztettek.

null

Tavaly novemberben debütált a Renault Kiger SUV tanulmánya, most pedig már a szériaváltozatot is megismerhetjük. A forma nem sokat változott, megszabadultak a túlméretes felniktől és a lökhárító színes betéteiről, de megtartották a kettéosztott fényszórókat, a kontrasztos tetőt. Amíg a tanulmánynál a típusnév még a hátsó lökhárító fekete betétjére volt felírva, a szériamodellnél krómozott betűkkel írják azt fel a márkajelzés alá – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A karosszéria hossza az adózási szabályoknak megfelelően 4 méternél rövidebb, ehhez 2,5 méteres tengelytávolság tartozik, kategóriájának második legtágasabbja a 405 literes (támladöntés után 879 literes) csomagtartó. A műszerfalon a legújabb Renault- és Dacia modellekből ismerős formákat-kapcsolókat látjuk, középre felár ellenében 8 colos érintőképernyő kerülhet, extraként adják a PM2.5 méretű részecskéket kiszűrni képes légkondicionálót.

Hivatalosan is leleplezték a 4 méternél rövidebb RENAULT KIGER SUV szabadidő-autót, amelyet az indiai piac számára fejlesztettek.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

A CMF A+ alapra felépített Renault Kiger 1,0 literes motort kap, az alapváltozatban szívómotorként 72 LE/96 Nm a tudása, a váltó ötfokozatú kézi kapcsolású vagy robotizált, turbómotorként 100 LE/160 Nm a teljesítmény, az ötfokozatú kézi kapcsolású váltó alternatívája pedig fokozatmentes automata.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Örömforrás – Mazda sportautó teszt

Kevés autóban mondunk le boldogan a helyről, a kényelemről, a praktikumról és az erőről, de az MX-5-ös ilyen. Negyedszer is – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Két betű, egy szám. A mágikus kombináció hallatán a benzinvérűek nem látnak mást, csak lila ködöt, hozzájuk szólni nem érdemes, már csak a keresztbe-kasul csúszkálás és a gumi szaga tudja lekötni a figyelmüket. Első dolguk lenyitni a vászontetőt, másodpercek alatt tudják le az övcsatolásindítás-tükörbe nézés procedúráját, hogy amint lehet, a gázra tapossanak és végre olyan szabadon autózhassanak, mint egykor. Az életében legendává vált MX-5-ösből 1989 óta egymillió példány fogyott, 17 év alatt a Mazdának nem csak Colin Chapman filozófiáját sikerült újra és újra piacképes formába önteni, úgy tudták megújítani a típust, hogy minden (lényeges) maradt a régiben.

Negyedik alkalommal nekiláttak újra feltalálni a 60-as évek brit roadstereit a többi modellnél már sikerrel alkalmazott Skyactiv technológia jegyében. Ugyanazt tették a már eleve kicsi és könnyű MX-5-össel, amit a többi Mazdával: csökkentették a karosszéria és más műszaki részegységek tömegét, mérsékelték a súrlódásokat, hókusz-pókuszok helyett a fizikát és törvényeit kihasználva fejlesztettek a konstrukción.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.