Színre lépett a bogár japán változata

Nem mintha eddig beleveszett volna a forgalom szürke tömegébe, de a japán kisautó mostantól még színesebb egyéniség.

null

Akármilyen megosztó is a Juke formája, a Nissan márkának eszében sem volt finomítani rajta, hiszen 2010-es bemutatkozása óta kis szörnyecskéjével letarolta a piacot. Sőt, még rámenősebbre vették a figurát, lendületesebb szabású kötényeket és látványosabb hűtőmaszkot akasztottak a crossoverre, valamint a nappali menetfényt LED-esre, a fényszórókat pedig xenonra cserélték.

Nissan Juke
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egyszersmind rágyúrtak a személyre szabhatóságra is: Acenta és Tekna specifikáció esetén a tulajdonosok kívül-belül színes dekorelemekkel alakíthatják saját ízlésükhöz a Juke-ot. A 65 000 forintos „Külső csomag” például fehér, fekete, piros vagy sárga színben választható tükörházakat, fényszórókereteket és lökhárító-bajuszkákat tartalmaz, de akár az alufelnik küllői (18 colos méret, 225/45-ös abroncsokkal) is kiszínezhetők.

Mozgalmas műszerfal. Továbbra is csak magasságban állítható a kormány
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tesztautóba beülve olyan érzésem támadt, mintha a Nissannál felfedezték volna, hogy a lakkfeketén kívül fehér is van a zongorán. Mindenesetre a kiegészítők (középalagút-borítás, szellőzőrostély-gyűrűk, ajtókonzol, váltógomb és díszítő varrások) itt is négyféle színt vehetnek fel, melyek nemcsak hangulatosabbá teszik az utasteret, hanem értékesebbnek is mutatják – Tekna csúcsfelszereltséghez széria, Acentához 65 ezer forintos opció a „Belső csomag”. Személy szerint ennél többre értékeltem, hogy az álcapadló megjelenésével 40%-kal, 354 literre nőtt a csomagtartó befogadóképessége, az osztottan dönthető támlákkal pedig a bővítés is egyszerű.

Amúgy a hátsó üléseken továbbra is passzentos a helykínálat, és a meredek övvonal miatt klausztrofóbiás érzésünk lehet, az emelt üléspozíció jóvoltából viszont kényelmes a be- és kiszállás, s egészen jól rálátni a forgalomra.

Most már használható méretű a csomagtér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vezető dolgát pedig ezentúl 360 fokos parkolókamera és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs (holttérfigyelés, sávelhagyás jelzés, mozgótárgyészlelés) is segítheti.

A kis virgonc motornak van étvágya

A kínálatban a tesztelt 1,2 literes turbómotor jelent újdonságot, ami remekül passzol a Juke izgága karakteréhez. Eco üzemmódban ugyan alaposan leszedálták, Sport programban viszont határozottan veszi a gázadást és lelkesen pörög fel. 1800-as fordulattól már derekasan húz, 115 lóerőjével és 190 Nm-es nyomatékával fürgén viszi a kocsit, és a rugalmasságára sem lehet panasz.

A kasztni hátul is formás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Hű marad a tanulmányhoz a japán gyártó új generációs sportkocsija + videó

Az ausztrál védjegyhivatal jóvoltából ismerhetjük meg az új, a japánok által 2022-től kínált Nissan Z formáját – olvasható az Autó-Motor magazin online felületén.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.