Veszedelmes amerikai sportautó V8-as motorral

Mire képes egy ikonikus márka legismertebb autója egy V8-as motorral felszerelve?

null

Jól palástolja valós méreteit, a fekete igazi rejtő szín: csak az veszi észre, aki vele egy irányban halad. Kár, mert van mit nézni, pont a megfelelő helyen és mértékben domborodnak a lemezek, mindenfelé utalásokat látunk az első Ford Mustang generációra – leginkább jelvények formájában. Én a magam 190 centis magasságával azzal is szembesültem, hogy a vízszintes motorháztetőn tükröződik az autó előtti világ, így rögtön duplán élveztem a száguldó tájat, ami csak napfelkelte vagy naplemente idején zavaró, de hát erre való a napszemüveg… Az elöl lévő hatalmas bőrfoteleknél a mechanikus támladöntésből kihagyták a memóriafunkciót, ha valaki hátra száll be, állíthatjuk újra a dőlésszöget.

Ford Mustang 5.0 V8
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Először is mindenki rácsodálkozik a műszerfalra: aki ismeri az eredeti Mustangot, nagy vonalakban felismeri a formát (ha más nem, az utas előtti Since 1964 felirat árulkodik), és még a németautófanatikus is megdicséri az amerikai belsőt. Igaz, amolyan bántó udvariassággal:

olyan sok a retrós betét a műszerfalon, hogy fel se tűnik, hogy megspórolták a puha műanyagokat…

Kaotikus a középkonzol kapcsolóinak elrendezése
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A középkonzol egyszerű és bonyolult, egyfelől itt az érintőképernyős fejegység, aminek egyértelmű és gyors a használata még úgy is, hogy magyar nyelven nincs hangvezérlés, másfelől itt a klímapanel, amelynek nemcsak a megjelenése bonyolult, de a viselkedése is. A levegő irányítása annyit jelent, hogy külön csak a szélvédőre fújást lehet kapcsolni, a testre irányuló légáramot a szellőzőnyílások elzárásával lehet leállítani, a lábtér állandóan szellőzik, ha megy a légkondi, a belső keringtetés pedig időről időre be- és kikapcsolja magát menet közben.

Bivalyerős és hangos, azaz imádnivaló
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az 5,0 literes Coyote V8-as csak lökettérfogatában és hengerszámában idézi a régi időket. A korábbi 4,6 literes változathoz képest az alumínium blokköntvényt hálós merevítőkkel erősítették meg, a 11.0:1 sűrítési arány ellenére 87-es oktánszámú benzinnel is megbízhatóan üzemel, hengerenként négy szelep és hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely irányítja a gázcserét, természetesen a szívó- és a kipufogóoldal is változó vezérlésű.

Terebélyes méretek, de sportos mozgás jellemzik a legújabb Mustangot
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az eredmény papíron 421 lóerő és 530 Nm, a gyakorlatban meg olyan hang, amitől libabőrös lesz az ember.

A remek bugyborékoló hang kihúzatva igazi vérpezsdítő üvöltésbe csap át, a leszabályozási fordulatszám 7000; pillanatok alatt beleszaladunk ebbe. Ilyenkor a műszeregység világítása pirosra vált, de nekünk most ezzel nem kell törődni – 6 fokozatú automata kapcsol ilyenkor. A kormányon vannak váltóvezérlő fülek, de a motorféken kívül nem nagyon érzi szükségét az ember annak, hogy bele kellene szólni a dolgokba, profin és gyorsan dolgozik a szerkezet.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Majdnem szerelem – Ford sportautó teszt

A forma egyenesen bombasztikus és az erő is stimmel, négyhengeres motorral viszont csak egy nagy ígéret marad a Mustang kabrió – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.