A fekete csődör – Sportos Seat kombi teszt

Ennél diszkrétebben aligha lehet közel 300 lóerőt tálalni. Így még hatásosabb az élmény!

null

Kompakt kombi, fekete szín, semmi szárny vagy tátongó levegőnyílás, finomkodó motorhang. A járókelők és a forgalom többi szereplője sem kapja fel a fejét e Leon láttán, pedig a szolid köntös mögött 280 lóerő, 350 Nm nyomaték és elektronikus vezérlésű differenciálzár vállalja magára a munka oroszlánrészét. A kettősség nem véletlen, hiszen a gyár a hétköznapokban is jól használható autót vizionált, de olyat, amelyik a sofőr igénye szerint pillanatok alatt képes vérbeli sportkompaktként viselkedni. A Seat Leon ST Cupra hozza is a „kötelezőt”: a szürke hétfő-péntek ingázásban majdhogynem unott közönnyel látja el feladatát, ha azonban már nemcsak a munkába járás a teendő, széles vigyor ül ki az arcára. Ja, persze a vezetőnek is!

Seat Leon ST Cupra 280 DSG
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az autó atmoszférája egy öltönybe bújt, de kisportolt 35-40 éves menedzsert juttat eszünkbe, aki az értekezleteken és a céges bulin is képes brillírozni. A Leon kombi topverziója jól koreografált designelemekkel lép fel, a felniktől kezdve az üléseken át az ovális kipufogóvégekig valamennyi részlet szépen illeszkedik a Cupra-arculathoz.

A vezetőhelyen csupán az alupedálok, a taposó, valamint a kormánykarima és a váltókonzol Cupra-logója árulkodnak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Beülve rögtön érezni a paletta normál modelljeihez viszonyítható keménységet, közvetlenséget, a volán szervorásegítése nem kényeztet,

az alcantarába húzott ülés passzentosan tart. Menet közben gyorsan pakolja a vezérlés a fokozatokat, így a forgalomsűrűség engedte tempóhoz a lehető legalacsonyabb fordulatszámot porciózza. Mindez igen jótékony hatással van a fogyasztásra, amit az alkalmanként megfeszített gyeplő sem tud barátságtalan magasságokba nyomni.

Fantasztikusan jók az ülések, a Cupra-kagylók
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Merthogy a Seat Cupra igazi vadászterülete a „belső sáv”, a szerpentin és a pályanap – utóbbin persze nem nyüstöltük a tesztpéldányt, de a brutális hatásfokú fékekből kiindulva a Hungaroringen sem pironkodna zavarában a fekete csődör.

A 19 colos felnik és a 2,5 centis ültetés miatt elég sprőd a rugózás, cserében jól fekszi az autó az utat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Közúton egy-egy gyors előzéskor ad ízelítőt motorikus képességeiből, míg a kanyargós szakaszokon a stabil, jó útfogást garantáló futómű zsebeli be a dicséreteket – a raktér kapacitását most hagyjuk…

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Szolgáltatóközpont – Luxus 7-es BMW teszt

Annyi mindent tud az új BMW 7-es sorozat, hogy igazán már nem is autóban, hanem egy innovációs laborban érzi magát az ember – írja az automotor.hu.

Ijedtségre persze nincs ok, hiszen a bajorok valaha készült legnagyobb sorozatgyártású modellje a temérdek vívmány ellenére sem felejtett el BMW lenni. A vezető itt is megtisztelve érezheti magát, hiszen a közel 5,1 méretes hossz ellenére is élvezetesen terelgetheti a gondjaira bízott nagyvasat, amelynek olyan nagy a forgalmi presztízse, hogy minduntalan le akarnak előle térni az autóstársak – pedig semmi nyomulás, villogás, dudálás nem volt.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.