A kínálat tetejéről indul az elektrifikáció a német autógyártónál

Plug-in és villanyautók gyarapítják az Audi kínálatot, az Autómotor.hu szemlézte a zöld rendszámos modellek közül.

null

Kizöldül az Audi márka. Persze továbbra is kínál hegyomlásnyi méretű óriás SUV-okat, hiszen arra vevők a vásárlók, de azok már zöld rendszámos változatban is elérhetőek. Nem is baj, hogy a kínálat tetejéről indul az elektrifikáció, mert abban a kategóriában vásárlóközönség tudja megfizetni a spórolás felárát.

Nehezen megy a V8-as TDI búcsúztatása, az év hátralévő hónapjaiban a V6 TDI-k rovására ilyeneket készítenek (SQ7, SQ8), mielőtt jövőre benzines V8 biturbóra váltanak a modellek. Az Audi élménynapon egy utolsó körre, azaz 20 perces etapra beülhettek egy SQ7 volánja mögé, és megtapasztalhatták, hogy a 900 Nm nagyon német – nem viccel. A pedál lenyomását követően érezhető ugyan némi tétovázás, de ha egyszer nekilódul az SQ7, akkor még az e-tronnál is nagyobbat tol.

Audi SQ7
Fotó: Flickr

Ennél civilizáltabb és sokkal előkelőbb a zöld rendszámos A8 limuzin. Nem mesterséges motorhanggal, hanem masszázsfunkcióval (mind a négy ülésnél) kényeztet, nagyon finoman dolgozik együtt a V6-os biturbó és a villanymotor. Sokkal finomabb a rugózás azáltal, hogy pár mázsával könnyebb az autó és nem olyan magas építésű. Sokkal több a hátsó utasok rendelkezésére álló hely annál, amire szükségük lehet, társamnak is az okozta a legnagyobb bosszúságot, hogy a TV-vétel nem működött.

A címre visszatérve a zöld rendszámos Audik közös tulajdonsága a prediktív rendszer, ami a gázpedál pumpálásával jelzi a sofőrnek, mikor vegye el a gázt. Ezzel csak az a baj, hogy a térképadatbázisban szereplő sebességkorlátozásokat és kereszteződéseket figyeli csak, tehát csak ilyenekhez közeledve van fékenergia-visszatermeléssel megvalósított motorfék-hatásunk, az esetek egy kisebb részében muszáj a fékkel lassítanunk – nem következetes tehát, hogy milyen reakciót kapunk az autótól, könnyen akaratlanul is gyorshajtásba keveredik a sofőr, ha az autóra hagyatkozik.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Vért izzadtak a mérnökök, hogy az új GT3 jobb legyen mint elődje

Minden eddiginél több karbont használtak a karosszériában, és teljesen új, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést is bevetnek a vezetési élmény növelése érdekében.

Nagyobb és nehezebb lett az elődnél a Porsche 911 aktuális generációja, és ez nagy kihívást jelentett azoknak a fejlesztőknek, akiket a GT3 változat fejlesztésével bíztak meg. A 4,0 literes, hathengeres boxermotoron nem nagyon tudtak tovább faragni, mindössze 10 lóerő és 10 Nm az előrelépés az elődhöz képest.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.