Az erő legyen veled – GT kombi teszt

Hibriddel, kombival és GT sportváltozattal bővült az Kia modellcsaládja.

null

Nem lehet azzal vádolni a Kia vállalatot, hogy eddig zavarba ejtően széles lett volna az Optima kínálata. Mostanáig egy benzines (2.0 GDI, 166 LE) és egy dízel (1.7 CRDi, 141 LE) alkotta a motorpalettát, s kizárólag limuzinként volt elérhető az aktuális nemzedék. Most egy csapásra három Optima-újdonsággal jelentkezett a márka, így van már hibrid, kombi és GT-verzió is, ráadásul a praktikus „befejezés” nem zárja ki, hogy az új, 2,0 literes, 245 lóerős motor dolgozzon az autó orrában.

Kia Optima SW GT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A V6-os blokkokét idéző hang nem a kipufogóból vagy a motortérből, hanem a hangszórókból jön – ízlés dolga, hogy tetszik-e vagy sem. Én abszolúte ellenzem a mesterséges hangokat bármilyen autóban, mégis ez volt az első alkalom, hogy bekapcsolva hagytam a rendszert, mert nem tolakodó, és az egész jól illik az Optima GT karakteréhez.

A 245 lóerővel és a 353 Nm-es nyomatékkal amúgy is több mint elegendő az erőtartalék,

a viszonylag komótosan kapcsolgató, hagyományos hatfokozatú automatikus váltó (vajon miért nem a 7 gangos DCT mellett döntöttek?) ellenére nagyon dinamikus az autó, közepes fordulatszámon is acélosan húz. Pont egy ilyen vérbő modellre volt szüksége a Kiának, ahol a 7 év garancia és a racionális szempontok mellé bekerült némi érzelem is.

A volán sportosabb, mint a többi Optimában
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Már csak azért is, mert Albert Biermann vezetésével, aki korábban a BMW M GmbH-nál töltött be vezető mérnöki pozíciókat, olyan csomaggal jelentkezett a Kia, ami tényleg elismerésre méltó. Például úgy

alkalmas kanyarvadászatra a futómű, hogy még a budapesti utak sem fognak ki rajta, pontosabban feszes, de ez sosem megy a komfort rovására.

A kormány is kellően közvetlen és támogatja a tempós haladást, egyedül a középtartományban lehetne kommunikatívabb. Ha már sportmodellről van szó, az Eco menetprogramot inkább hanyagolnám, teljesen felesleges egy potens autót szándékosan lustábbá tenni pár deci üzemanyag valós vagy vélt megspórolásával.

A fejteret leszámítva tágas az SW, a lábaknak jutó tér hozza a kategóriától elvárhatót
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Azt már megszoktuk a Kiától az utóbbi időben, hogy nagyon ráérzett az európai igényekre, és ez az Optima SW formájára hatványozottan igaz (az újdonság tervezéséből is kivette a részét Kovács Miklós designer). A limuzinhoz képest 300 000 Ft-tal drágább puttonyos ugyanolyan hosszú, mint a limuzin, és nem kevésbé látványos.

Forszírozott tempónál is minimális a karosszéria dőlése
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Sportosan elegáns, lapos kombiról van szó, amely bőkezűen bánik a férőhellyel, leszámítva azt az esetet, ha valaki megrendeli a panorámatetőt – nem kell égimeszelőnek lenni ahhoz, hogy túl közel érezzük a fejünkhöz a jelen esetben fekete kárpitozású tetőt.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Senki többet? – Egy igazi prémium kategóriás egyterű Ford

Mi kell ahhoz, hogy egy Ford autó elcsavarja a vásárlók fejét? Egy fontos tulajdonság, amiben jobb, mint a többi. A Ford S-Max ütőkártyája az élményszerű vezethetősége volt, precíz irányíthatóságával méreteire és felépítésére is rácáfolt.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.