Bemutatkozott a V alakú orrot magán viselő Micra

Bemutatkozott a V alakú orrot magán viselő, előző generációs Nissan Micra, amelyet Mexikóban dobnak piacra – írja az Autó-Motor.

null

Európában már 2016-ban leváltották a Nissan saját Micra verzióját, és helyette Renault-alapú modellt vásárolhatunk meg, de a világ többi részén még kínálják a 2010-ben bemutatott K13-es kódnéven futó generációt. Sőt, még van néhány éve a piacon ennek a modellnek, épp most kapja meg az aktuális márkaarculathoz illeszkedő V alakú orrot; a karosszéria változatlan az A oszloptól hátrafelé, bár LED-esre cserélték a hátsó lámpákat és kétszínű fényezés is választható.

A videón a legújabb Micra
Fotó: YouTube

A Mexikóban Nissan March néven forgalmazott kisautó belsejében új kormánykereket, új érintőképernyős fejegységet találunk, és az is fejlődés, hogy a frissítés előtti 2-ről már 6-ra nőtt a szériában adott légzsákok száma. Részben utóbbi, részben a fényezetlen lökhárítókkal rendelkező alapmodell megszűnése indokolja, hogy a listaár jelentősen drágult.

Nincs változás a motorkínálatban, ami Mexikóban 1,6 literes, 106 lóerős szívómotort jelent, ami ötfokozatú kézi kapcsolású váltón vagy négyfokozatú automatán át hajtja az első kerekeket – Ázsiában 1,2-es háromhengeressel (76-79 LE) és 1,5-ös négyhengeressel (102 LE) kínálják a Micrát.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Félreismert jelenség – Nissan SUV teszt

Ugyanazt az építőkészletet használja az X-Trail második generációja, mint a Nissan Qashqai, de attól eltérően a világ másik feléről, Japánból érkezik – sokak szerint a Japánban gyártott japán autó a minőség netovábbja, de azért itt is lehet kérni kiterjesztett garanciát (5 év/150 000 km, 157 900 Ft).

Egyterű híján ezt most a családi autó a Nissan kínálatában, talán ez a megváltozott szerepkör az oka annak, hogy az 1,6 literes, benzines turbómotor csak fronthajtással létezik. A földútnál komolyabb terepet esetünkben azért is érdemes nagy ívben elkerülni, mert a méretes felnik könnyen sérülnek, ráadásul esztergált a felület a peremnél, így a javítás problémás. Az összkerékhajtásra nem is a terepezés, sokkal inkább a nyomatékleadás miatt lenne szükség: esőtől nedves aszfalton erősek a hajtási befolyások, ráadásul gyakran beavatkozik a menetstabilizáló is, mert egyszerűen elpörög az első kerék gyorsítás közben.

Egyébként csendesen dolgozik a benzinmotor, amely nyomatékos, épp csak túlságosan hirtelen érkezik meg a 240 Nm. Száraz úton sem hagyja unatkozni az embert az X-Trail csúcsváltozata, állandó apró kormánykorrekciókra van szükség az egyenes haladáshoz, mert minden – látható, nem látható – nyomvályúnak utánamegy az autó. A futómű hangolása feszes, így jól kanyarodik, a körkamera és a könnyen működő kezelőszervek miatt pedig még szűk helyen sem okoz gondot a manőverezés.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.