Egész évben bombaformában – BMW kabrió teszt

Megy, mint a veszedelem, mégis inkább a kényelemről és a fényűzésről szól ez a kabrió.

null

Szerintem azt még az Audi- és Mercedes-hívők is elismerik, hogy a BMW nagyon ráérzett a 4-es sorozat formájára. Tulajdonképpen mindegy, hogy a kupéról, a GranCoupé-ról vagy a kabrióról van szó, arányai és részletei is jól eltaláltak, miközben úgy utal a korábbi, kétajtós 3-asokra, hogy közben ízig-vérig modern autó. S, hogy hova lehet fokozni a 4-es sorozatot? Ha nem vesszük számításba az igazi „célszerszámnak” tekinthető M4-eseket, akkor aligha létezik kívánatosabb 4-es, mint a tesztpéldány. Keménytetős kabrióként, M-es sportcsomaggal, összkerékhajtással és a 40i motorral ez a kabrió már abszolút az álomautó kategóriába sorolható.

BMW 440i xDrive Cabrio
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Már csak azért is, mert az új fejlesztésű 3,0 literes, sorhatos blokk hangja zene a füleknek, olyan dallamokon szól a 7000-ig pörgethető turbós gépezet, hogy libabőrös lesz tőle az ember. A 326 lóerő és a 450 Nm párosa hatalmas erőtartalékkal ruházza fel az autót: elég egy félgáz, a nyolcfokozatú váltó visszagangol 2-3 fokozatot és közepes fordulaton, nyomatékból megold mindent. Bár sokan mondják, hogy egy BMW hátsókerékhajtással az igazi, nem lehet elmenni a tény mellett, hogy egyre többen igénylik a 4×4-es hajtást, van olyan piac, ahol már több xDrive-os bajor modell fogy mint első- vagy hátsókerekes.

A klasszikus műszeregység és a vaskos kormány hozza a tipikus BMW-hangulatot. Hátul jelképes a hely, elől pedig nyakfűtéses ülések
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Igazság szerint még így is előfordul, hogy megmoccan az autó fara (ha szűk fordulóból gyorsítunk ki), de alapvetően nagyon semleges a viselkedés, és nagyságrendekkel magasabb a tapadási szint, mintha csak hátul hajtana. A kormányzás példásan közvetlen, maximum a futóműbe köthetünk bele, mert nem tudja jól kivasalni az úthibákat. Egyébként a 4-es kabrió ezzel a motorral igazi nehézbombázó, az 1925 kg-os tömeg még akkor sem kevés, ha tudjuk, a megerősített karosszériaszerkezet miatt a modern kabriók nem a pehelysúlyukról híresek – mondjuk nyitott állapotban sem nyeklik-nyaklik a karosszéria.

Az M Sport csomag 1 535 000 forinttal dobja meg a vételárat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 4×4-es hajtással, a keménytetővel és a nyakfűtéssel persze igazi négy évszakos modell a BMW, a hangszigetelés pedig semmivel sem rosszabb, mint a kupéban, maximum műszerrel lehetne a különbséget felfedezni. Az viszont nem igazán nagyvonalú, hogy felárat számítanak fel a szélterelőért (119 800 Ft), még akkor sem, ha felhúzott ablakoknál országúti tempóig szinte teljesen huzatmentes az utastér, tehát nem nélkülözhetetlen extráról van szó.

Körülbelül 100-as tempóig a szélterelő nélkül is huzatmentes az utastér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ami a kabrió utasterét illeti, hátul csak kisebb termetűek férnek el kényelmesen, elöl viszont nem lehet belekötni a komfortszintbe, ilyennek kell lenniük egy túrakabrió üléseinek! A csomagtérnél ugyanakkor kompromisszumot kell kötni a kupéhoz képest: az alaphelyzeti 370 literes érték teljesen elfogadható, inkább a nyitott tetőnél rendelkezésre álló 230 liter okozhat problémát.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Az Ares Design kérésre készít Tesla kabriót

Az olasz műhely az ötajtós Model S alapján épített kétajtós, a körülményekhez képest egész jól kinéző kabriót – írja az Autómotor.hu.

Nem ez az első eset, hogy vászontetős Tesla Model S-t látunk, azonban az olasz Ares Design nem egyszerűen csak levágta a tetőt az autóról meghagyva a B oszlopot, hanem tényleg rendes, kétajtós karbió karosszériát készített, amelynél azt utasok biztonságára vész esetén felpattanó bukókeret vigyáz. Az alvázas felépítésű karosszériánál kimerevítették az oldalfalat, a hátsó ülések és a műszerfal alá is új kereszttartók kerültek.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.