Elméletben… Egy turbómotoros Opel tesztje

Sportos külső, tágas karosszéria, izmos turbómotor és összkerékhajtás.

null

A WLTP-ciklus egymás után szedi áldozatait, az Opelnél pedig egyenesen a legerősebb modell, az Insignia GSi benzines változata esett ki a kínálatból. Az ok nagyon egyszerű, a 2,0 literes, 260 lóerős turbómotort már nem érte meg az új normához igazítani, ugyanakkor mégiscsak elgondolkodtató, hogy egy friss típus alig pár hónapig volt elérhető.

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Azért is sajnálatos a benzines GSi búcsúja, mert az Opel nagyon kitett magáért, ez a topmodell egészen más, mint egy „hétköznapi” Insignia. Egyrészt az orrkiképzése és a fara is dögös, másrészt Volker Strycek, egykori DTM-pilóta vezényletével a dinamikai fejlesztésekért felelős csapat pazar munkát végzett. Ahhoz képest ugyanis, hogy egy 4,9 méteres ötajtósról van szó, nagyon élvezetes! 10 mm-rel lejjebb ültetett futóművével és az összkerékhajtással, amely hátul oldalanként is szabályozza a nyomatékot, nemcsak komoly kanyarsebességre képes a GSi, hanem tapadási problémái sincsenek. Az már csak hab a tortán, hogy az elöl 345 mm-es tárcsákat szorító Brembo féknyergek nagyon hatásosak.

A kezelhetőség egyszerű, a középkonzolon kevés a fizikai gomb. A bajuszkapcsolók ellenben túlságosan messze vannak a kormánytól
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

S a motor? 260 lóerő nyilván nem kevés, de szó sincs arról, hogy a GSi a nyers erőről szólna, a gyorsulási élménytől nem fogunk hanyatt esni. Egy jóleső, viszonylag komoly erőtartalék a turbómotor jellemzője, amely az áthangolt kipufogóval kifejezetten szépen szól. A blokkhoz kapcsolt nyolcfokozatú automatikus váltó szépen teszi a dolgát, de hiába hosszú a végáttétel, csodára ne számítsunk a fogyasztás kapcsán. Vegyes üzemben 9,5 liter körüli érték a reális, ami azt jelenti, hogy egy kis biztonsági ráhagyással kevesebb, mint 600 kilométert autózhatunk egy tankkal.

Kellemesen erős a 2,0 literes turbómotor, hangja magas fordulaton egészen fülbemászó!
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ekkora távolság megtétele pedig egyhuzamban sem okoz különösebb nehézséget a GSi-ben, ugyanis a sportülések meglepő módon nagyon kényelmesek, s a többi Insiginiához hasonlóan hatalmas a hátsó lábtér. A lapos karosszéria miatt a langaléták feje már súrolhatja a tetőkárpitot a második sorban, de az Opel kihozta azt, amit ebből a műfajból lehet. Az ötajtós Grand Sport karosszéria egyértelműen valós alternatívája a kombinak, a hatalmas nyílás megkönnyíti a dolgunkat.

Tekintélyes autó az Insignia GSi, jól állnak neki a lapított kipufogóvégek
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A benzines GSi 11,7 milliós ára az autó méretéhez és tudásához mérten abszolút versenyképes, de ezért az összegért már prémiumgyártók is kínálnak hasonló méretű modelleket, igaz, kevésbé erős motorral.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Kiadó az Opel-gyár jelentős része Rüsselsheimben

A rüsselsheimi Opel-üzemnek jócskán összébb kell húznia magát. A korántsem örömteli folyamat során a városnak és az iparvállalatnak össze kell hangolnia a terveit, hogy kölcsönösen előnyös felhasználási módot találjanak a kiürített ingatlanoknak.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.