Hang! Erő! – Egy pici olasz izomjárgány

Maradandó élményt okoz a városi bolhába csomagolt 180 lóerő.

null

Nem vicc, mégis állandóan mosollyal az arcán száll ki belőle a sofőr és utasa. Alaphelyzetben jópofa a Fiat 500-as, ezt az élményt gyökeresen változtatja meg a 180 lóerő – főleg, hogy a mechanikus differenciálzárnak hála képes ennek a teljesítménynek a tényleges leadására az autó. Nem kell a kormányba kapaszkodni, mert nincs hajtási befolyás, ráadásul a karbontámlás Abarth Corsa Sabelt kagylóülések oldaltartása is több mint elegendő.

Abarth 595 Competizione
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Irányítani kell ezt a puskagolyót: ráfordítani az ívre, majd ha netán megmozdulna a hátulja, enyhe, de azért határozott mozdulattal reagálni. Ráadásul ez csak az élmény egyik része, a másik rögtön a beindulásnál kezdődik, a zenei aláfestésről van szó. Nem csak durrog, recseg és énekel a kipufogó a gázpedál helyzetétől függően, de például a turbófeltöltő süvítését is innen hallani, nem a motortér irányából – ha az ismerősök szórakoztatására a parkolóban túráztatja az ember a gépet.

Földi irányítás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A váltó jól kapcsolható, a Brembo fék hatásos és jól adagolható, az 1,4-es turbómotor hasznos fordulatszám-tartománya széles, és még ha rugózási komfortról nem is lehet beszélni, azért nyomokban érezhető némi csillapítás – utóbbi műfaji sajátosság.

Fújhatja, padlót fog, szoros emberfogás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nem a forró ferdehátú mivoltának, hanem az olasz származásnak köszönhető az a stílus, amivel mindezt megfűszerezik: hasított bor, karbon, emblémák, feliratok és animációk – indításkor a középső kijelzőn feltárul a garázs – emlékeztetnek mindenfelé arra, hogy valami különlegessel van dolgunk. Nem Fiat 500-asról, hanem Abarth 595-ösről – mindenkinek el kell magyarázni, hogy külön márkáról van szó, amely nemrég érkezett meg hivatalosan is hazánkba.

Csípős négyhengeres
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Értékesítő legyen a talpán, aki képes eligazítani az embert a speciális modellváltozatok között, a lényeg az élmény. Abból van bőven, legyen szó a jószomszédi viszonyt megrontani képes hangélményről, vagy a több a soknál teljesítményről. Persze joggal teheti fel az ember a kérdést: mi szükség egy 180 lóerős miniautóra? Valójában semmi, de szürkébb lenne nélküle az autósvilág.

Még egy madár is meglepődött a tempón
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Csiszolt gyémánt – olasz életstílusmini teszt

Minden eddiginél több lehetőséget kínál a Fiat arra, hogy a nemrégiben megújult életstílusminijét saját ízléséhez igazítsa a kedves vásárló. Ezek között találjuk a tesztautón látható kétszínű megjelenést is. Ezt csak azért emeljük ki, mert a sárga-fekete fényezés meghaladja a magyar hatóságok tudását, a forgalmiban „kék”-nek titulálták az autót. A rendszám alapján a központi nyilvántartást ellenőrző VÉDA-rendszer meg majd automatikusan jelez…

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.