Húszezer fát ültetnek Európában a Nissan Leaf születésnapján

Tíz évvel ezelőtt dobta piacra Európában a Leaf villanyautót a Nissan.

null

Tíz évvel ezelőtt dobta piacra Európában a Leaf villanyautót a Nissan, amelyből azóta mintegy 180 ezer darabot értékesítettek. Az évfordulót a Leaf10 elnevezésű limitált szériával ünneplik, amely alapesetben gyöngyházfekete fényezést kap, de kérhető Ceramic Szürke/gyöngyházfekete színben is; a tető azért fekete, mert arra a hamarosan érkező Ariya vilanymotoros szabadidő-kupé jellemző Kumiko-mintáját viszik fel, ezenkívül a C-oszlopon olvasható a limitált széria neve.

A Leaf 10 éves születésnapjáról azzal is megemlékezik a japán gyártó, hogy az Arbor Day Alapítvány segítségével Európa-szerte 20 ezer fát ültetnek el az idén. Párizsban olyan erdőket állítanak helyre, amelyeket kéregbogarak pusztítottak el, London közelében árterekbe fognak fákat ültetni.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Digitálisan fejlesztették ki az Audi új versenyautóját + videó

Az Audi Sport belépőmodellje a TCR-kategóriába tartozó versenyautó, az RS3 LMS a legsikeresebb ügyfélautója az ingolstadtiaknak, 180 példányt értékesítettek az elődből, amelyek 1051 versenyben 764 dobogós helyezést – ebből 279 győzelem – gyűjtöttek. Ezt a sikert akarják megismételni a

most bemutatott új generációval, amelynek a különlegessége, hogy azt teljes egészében digitálisan fejlesztették.

Ezúttal nem tesztelték szélcsatornában az aerodinamikai csomagot, hanem folyadékdinamikai számítások alapján digitálisan végezték a fejlesztést, a karosszérialemezek szélesítésével növelték a karosszéria szélességét, ami hatékonyabbá teszi az aerodinamikai csomagot, a kocsi orrán elhelyezett légbeömlők növelik a hűtőkre áramló levegő mennyiségét. A TCR-szabályzatnak megfelelően az EA888 2,0 literes turbómotor hardvere megfelel az utcai erőforrásnak, egyedül a kipufogórendszer és a hűtőrendszer tér el, a csúcsteljesítmény 340 lóerő.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.